Brøndby ser gerne en udenlandsk bookmaker som hovedsponsor, når spilmarkedet liberaliseres fra nytår.
Brøndby har ikke haft en hovedsponsor siden nytår, og selvom Jesper "Kasi" Nielsen fortsat støtter klubben økonomisk indtil sommer, så vil Brøndby meget gerne have en ny hovedsponsor på plads snarest muligt.
Og med liberaliseringen af det danske spilmarked fra nytår, er der opstået nye muligheder på den front.
Brøndby-direktør Jan Lockhart er således positiv over for, at de udenlandske bookmakere kunne være emner som klubbens næste hovedsponsor.
- Det kunne de. Det kræver selvfølgelig, at de kan se værdien af vores platform, og at de også er villige til at betale for den værdi, som det nu har, men ellers kan jeg sagtens forestille mig, at det kan være en mulighed, siger Jan Lockhart.
- Både for Brøndby og andre superligaklubbers vedkommende, så åbner det nogle kommercielle muligheder, siger han.
Jan Lockhart understreger, at det ikke er nogen hemmelighed, at Brøndby tidligere har været i kontakt med flere bookmakere, men fordi liberaliseringen har trukket ud, kigger Brøndby også i andre retninger.
- Dialogen med de her spillefirmaer har jo været parkeret et stykke tid. Vi har derimod samtaler og ret indgående dialog med en del andre mulige partnere, så det er ikke sådan, at vi kun har hængt vores hat på, at spillemarkedet blev liberaliseret, siger Jan Lockhart.
- Vi har rimelig konkrete forslag og dialoger med andre mulige partnere. Men i forhold til spillefirmaerne skal vi først nu til at tage fat, hvor vi slap sidste gang, siger han.
Brøndby-direktøren håbede allerede i foråret på, at en ny hovedsponsor ville falde på plads i løbet af sommeren. Det skete ikke, og nu hedder klubbens deadline nytårsaften.
- Vi skal definitivt have en aftale klar i løbet af de næste par måneder, siger Jan Lockhart.
EU-Kommissionens godkendelse af spilleafgiftsloven betyder ifølge Skat, at den samlede lovpakke nu kan sættes i kraft med virkning fra den 1. januar 2012
/ritzau/