Brøndbys storsponsor Jesper Nielsen vil ikke stoppe sin offentlige kritik af Brøndby, der helst vil være fri for hans ytringer.
Kent Nielsen vil gerne være fri for Jesper Nielsens ytringer i medierne. Men Brøndby-træneren må også i fremtiden finde sig i, at storsponsoren fra KasiGroup udtaler sig kritisk om sportslige problemer i den tidligere mesterklub fra den storkøbenhavnske vestegn.
- Kent Nielsen må vænne sig til, at han har en meget passioneret hovedsponsor. Hvis ikke han havde Jesper Nielsen, kunne han godt trække fem-seks af sine spillerprofiler fra, siger Jesper Nielsen til Jyllands-Posten.
Storsponsoren mener, at Brøndby i øjeblikket er ved at tabe en generation på gulvet. De vil hellere være fan af FC København. Og så er han nervøs over klubbens klap-i-strategi. En strategi, som han selv har fået lov til at mærke efter fyringen af direktør Hermann Haraldsson, hvor det har været småt med Jesper Nielsens adgang til informationer.
- Jeg skal knokle en hvis legemsdel ud af bukserne for at lægge penge i Brøndby IF. Prøv at tænke på, hvor meget man laver for hvert år at fremskaffe de mange millioner kroner, som vi lægger deroppe. Der skal også være den respekt fra Brøndby IF om, at den mand skal informeres. Jeg skal ikke have veto eller noget, men jeg vil informeres, fortæller Jesper Nielsen.
I øjeblikket arbejder han sammen med Brøndbys bestyrelse på en plan, der med hans ord vil revolutionere klubben.
/ritzau/