Fusionen mellem dansk og svensk postvæsen åbner for, at Post Danmark Rundt rykker ind i Sverige fra 2013.
Den danske cykelsucces Post Danmark Rundt kan være på vej mod nye eventyr og måske et navneskifte. I hvert fald har Danmarks Cykle Union (DCU) i fællesskab med sponsoren Post Danmark planer om at indlede en flirt med Sverige.
- Vi har på tegnebrættet planer om, at vi fra 2013 vil forsøge at lave i hvert fald en etape i Sverige, siger DCU's formand, Tom Lund.
Idéen med et skandinavisk etapeløb blev skrinlagt for år tilbage, men den er aktualiseret af, at Post Danmark, som er hovedsponsor for både cykelløbet og cykelunionen, i 2009 fusionerede med det svenske postvæsen.
Post Danmark håber, at den succes cykelløbet har været de seneste år, kan strækkes ind i Sverige.
- Vi vil utroligt gerne løfte sådan et sponsorat ind i Sverige. Det ville være rigtig godt for os, hvis vi kunne flytte den PR-værdi med, siger Post Danmarks marketingchef, Jørgen H.K. Jepsen.
I årets udgave af Post Danmark Rundt var otte hold fra det netop afsluttede Tour de France til start, og løbet trækker omkring en halv million tilskuere.
- Den succes vi notorisk har haft i mange år, skal ikke lide under dette. Derfor starter vi lidt langsomt, inden vi for eksempel udvider konceptet, siger Tom Lund.
/ritzau/