Divisionsforeningen ønsker at genindføre Superliga-navnet og tilknytte en række mindre sponsorer. Derfor er navnet på Danmarks bedste fodboldrække dyrt til salg
Navnet på Danmarks bedste fodboldrække er mange millioner værd, da Divisionsforeningen fra næste sæson ønsker Superliga-navnet tilbage efter ni år som SAS Ligaen.
- Det er et bevidst valg, at vi gerne vil have Superliga-navnet tilbage, fortæller Divisionsforeningens direktør Claus Thomsen til tipsbladet.dk.
Divisionsforeningen ønsker at genindføre Superligaen og tilknytte flere mindre sponsorer, som det blandt andet er kendt fra Champions League. Men en stor sum penge kan ændre den holdning.
- Vi er åbne over for en storsponsor, der vil købe Superliga-navnet. Men det vil eventuelt være til en betragtelig pris. Også en pris, der er højere end den, SAS betalte. For vi har fået et væsentligt bedre produkt siden dengang, siger Claus Thomsen.
Superligaen har tidligere heddet Coca-Cola Ligaen og Faxe Kondi Ligaen, inden SAS købte rettighederne for ni år siden.
/ritzau/