Tiger Woods scorer sin første store sponsoraftale siden 2009, hvor en sexskandale ændrede hans liv drastisk.
Det ser ud til, at nedturen måske er ved at vende for Tiger Woods, der netop har tegnet en større sponsoraftale med urfirmaet Rolex.
Det er hans største aftale siden sexskandalen for to år siden, der tvang Woods til at holde en pause fra golfsporten.
- Rolex er overbevist om, at Tiger Woods stadig har en lang golfkarriere foran sig, og at han stadig har kvaliteterne til at sætte sit aftryk på golfhistorien, lyder det ifølge Reuters i en pressemeddelelse fra Rolex.
Det fremgår ikke, hvad økonomien i aftalen er, men verdens førende mærke af luksusure ventes at skæppe godt i Woods' personlige kasse.
Det amerikanske golfikon kom i 2009 i mediernes uheldige søgelys, da det kom frem, at han havde haft en række affærer med flere pornoskuespillerinder. Det førte siden til en skilsmisse mellem Tiger Woods og hans daværende kone.
Dertil kom, at en lang række af hans personlige sponsorer som Nike, Gillette og Gatorade droppede ham som frontfigur i deres kampagner.
Tiger Woods har vundet i alt 14 majorturneringer i karrieren, og det menes, at han forud for sin sexskandale var verdens bedst betalte idrætsudøver.
Den tidligere verdensetter har spillemæssigt haft det svært siden han gjorde comeback på golfbanen. Woods ligger på en aktuel 51.-plads på verdensranglisten, og han har ikke vundet en turnering siden Australian Masters i 2009.
Han spiller i denne uge med i turneringen Frys.com Open, der som regel kun tiltrækker golfsportens mindre navne.
/ritzau/