Annonce
Ugeavisen Lolland

Trykte annoncer virker

Er der brugt ressourcer på at sætte avisen op - og redigere - så bruges der også tid på at sikre kvaliteten og troværdigheden. Foto: Anders Knudsen

Nogle erhvervsdrivende undrer sig stadig over, at det giver mere værdi at annoncere på tryk end på facebook. Men private erfaringer viser, at annoncer i avisen giver rigtigt meget værdi tilbage.

I en tid hvor alle - såvel private som erhvervsdrivende - er på facebook, så luner det alligevel hver gang man hører, at annoncen i ugeavisen giver flere kunder end annoncer på de digitale medier. Så sent som i tirsdags mødte jeg igen en lokal håndværker, der til hans egen overraskelse måtte erkende, at hans annonce i avisen giver langt flere kunder end den konsulent, som han har tilknyttet til at opdatere hans facebook-omtaler og facebook-annoncer.

Og endnu engang må jeg tilstå, at jeg blev overrasket over hans overraskelse. For selv er min erfaring fuldstændig den samme. Da jeg skulle udleje et værelse i min bolig, gav facebook ingen henvendelser. Og online-bureauerne på nettet krævede store provisioner.

- Den Blå Avis gav en enkelt henvendelse. Men så smed jeg en annonce i ugeavisen til 200 kroner, og pludselig havde jeg elleve henvendelser – heraf tre rigtigt gode. Det samme gjaldt, da jeg søgte lejlighed.

På nettet var der mest bolighajer, der krævede 5-7000 om ugen, men pludselig gav annoncen en meget bedre lejlighed hos en fair udlejer til 4000 kroner om måneden. 250 kroner investeret, og 24.000 kroner sparet om året.

Og hvorfor er det så, at ugeavisen virker? Egentlig handler det vel først og fremmest om at kunne tælle. Hvor mange aviser ryger ind i postkasserne – og hvor mange annoncer suser over skærmen. Og så er der lige spørgsmålet om, hvilken form for kontakt, man får ud af sin investering.

Tæller man bare en eksponering til et menneske, der sidder og scroller hen over en masse indhold af blandet kvalitet - eller tæller man mennesker, der sidder med kaffen ved køkkenbordet og studerer deres ugeavis.

En ugeavis, der kan læses af alle i nærheden, og med artikler og annoncer, som man klipper ud og hænger op på køleskabet eller giver til en ven, der har brug for informationen. Det bliver bare aldrig det samme som de oceaner af bogstaver, der ligger og roder i maven på en computer.

Personligt synes jeg også, at der er en større troværdighed ved, at nogen har valgt at starte en trykkemaskine for at bringe netop dette stykke tekst. For når der er investeret, skal der også være en vis kvalitet. På nettet kan man skrive hvad som helst – helt gratis – og derfor drukner man ofte i information, der i bedste fald bare er af dårlig kvalitet – og i værste fald decideret ”fake news”.

En omtale i en avis betyder derimod, at informationen har været omkring professionelle, der ikke vil bringe hvad som helst, Så tak fordi du bruger det medie, der samler dit lokalområde - og samtidig det medie, der virker bedst - din trykte ugeavis.

  • Er der brugt ressourcer på at sætte avisen op - og redigere - så bruges der også tid på at sikre kvaliteten og troværdigheden. Foto: Anders Knudsen
Annonce
Annonce
Annonce
Dølle

Galningen fra Give har en Dølle-brandert på ønskelisten

Guldborgsund

Musiker og komponist Peter Abrahamsen er død

Dølle

Benhårde Berit trods stenkast: Det er jeg altså ikke bange for

Kultur

Grøn melder udsolgt i halvdelen af årets koncertbyer

Dølle

Anemone havde styr på fars prutter: Tyven var Preben Pølsesnak

Guldborgsund

Koster 26 millioner årligt: - Det er åbenlyst uretfærdigt

Dølle

Regn skabte smat på pladsen - men nu skinner solen igen

Dølle

Lørdag på Dølle: Fra Keld og Hilda til Daze

Dølle

Politiets status: Masseslagsmål og trusler på Dølle

Lolland

Så er foråret skudt i gang

Dølle

Siden 1980: Preben har aldrig misset et eneste Dølle

Sport

Claus Jensen rørt efter sejr: - Spillerne fortjener det så meget

Dølle

Næsten historisk: - En af de dage med allerflest i teltet

Dølle

Nu er den væk: Hvad betyder det for Dølle?

Dølle

Masser af mennesker og traktortræk

Annonce
Annonce
Nykøbing

Jubel i Nykøbing: Nyslået Lotto-millionær

Dølle

Den nye Dølle-pølse: Hvad siger markedsgæsterne?

Dølle

Musikken sætter gang i festen: - Vi kommer fra Døllefjelde-Musse ...

Lokal nyt

Regionsråds-politiker bryder med sit parti

Dølle

Slagsmål, spyt og vold: Travl aften for politiet på Dølle

112

Brandvæsnet blev tilkaldt, men vendte hurtigt om

Guldborgsund

Mark O. Madsen overrasker: Går ind i politik