Kim Nielsen, chef på Radio Sydhavsøerne, er inviteret til konference i Schweiz for at forklare om succes for radioreklamer på en ny måde.
Kim Nielsen, chef på Folketidende Gruppens radiostation Radio Sydhavsøerne, forlader sit ellers nye job som fast morgenvært et par dage. Han skal nemlig til Schweiz for at give inspiration til radiofolkene i alpelandet.
Radio Sydhavsøerne har - sin beskedne størrelse til trods - vakt opsigt det seneste årstid, især fordi man har formået at gå imod en ellers negativ, kommerciel tendens i branchen, der generelt har haft faldende reklameomsætning.
Det gælder ikke på Lolland-Falster. Her har Radio Sydhavsøerne via særlige initiativer fået kurven til at pege den anden vej, og det er den “opskrift”, Kim Nielsen nu er blevet inviteret til at forklare mere om i udlandet.
Kim Nielsen skal fortælle om langsigtede radiokampagner, gennemarbejdede indslag - og især hvor nødvendigt det er at have et tæt, tillidsfuldt forhold til de lokale kunder.
Radiochefen er i Schweiz - og altså væk fra rollen som morgenvært - fra 25. til 27. august.