Amerikanske skolepiger kan efter sommerferien møde op i klassen i et nyt design fra Britney Spears.
Britney Spears var selv ikke meget ældre end en skolepige, da hun for 10 år siden slog igennem med hittet "Hit Me Baby One More Time". Nu kaster den 28-årige sangerinde sig over at designe en kollektion rettet mod skolepiger.
Britney Spears er nemlig den seneste i rækken af berømtheder, der kaster sig ud i at prøve kræfter med modeverdenen.
Sangerinden har designet sin første kollektion for Iconix Brand Group, som hun gennem de seneste tre år har reklameret for. Kollektionen går under navnet "Candie's".
- Det har været rigtig sjovt at designe. Det er en ny måde for mig at udtrykke mig selv på, siger sangerinden ifølge nyhedsbureauet Reuters.
Ifølge Britney Spears er kollektionen inspireret af hendes yndlingsmusik og er en blanding af både dag- og aftenlooks. Den består af alt fra jeans til små sorte kjoler.
Kollektionen vil blive solgt eksklusivt i det amerikanske varehus Kohl's fra den 1. juli, så skolepigerne kan være velekviperede, når de igen indtager klasselokalerne efter sommerferien.
Nu også med titlen designer på visitkortet synes Britney Spears at være tilbage i topform, efter at hun for år tilbage var gennem en offentlig nedsmeltning, der både indebar kronragning og trusseløs optræden.
For nylig afsluttede sangerinden en turné i kølvandet på "Circus"-albummet fra 2008, der bliver anset som hendes comeback efter de svære år for sangerinden.
/ritzau/Reuters