Flere valgte efter Whitney Houstons koncert i Forum at klage over den forfaldne sangerinde.
Falsk, hæs og absolut ikke på toppen.
Whitney Houston skuffede mange af sine danske fans, da hun i sommer gæstede Forum i København. Og det fik flere til at indsende en klage til Forbrugerklagenævnet, hvor de krævede deres penge retur.
Men den klage er nu blevet afvist. Forbrugerklagenævnet mener nemlig, at koncertarrangøren har opfyldt kontrakten og ikke kan være ansvarlig for en kunstners optræden på scenen.
- Forbrugerklagenævnets afgørelse understreger, at en koncertarrangør ikke kan holdes ansvarlig for publikums opfattelse af en koncert. Sådan en oplevelse vil altid være subjektiv, siger Henrik Sedenmark, jurist hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
Tidligere er klagerne også blevet afvist af koncertarrangøren med samme henvisning til, at koncerten blev leveret efter kontrakten: Fuldt band, storskærme og en liveoptræden fra Whitney Houston.
Nogle af dem, der klagede var et ægtepar, som ikke mente, de havde fået, hvad de havde betalt for. Forinden koncerten var det nemlig blevet lovet, at sangerinden var tilbage i topform, men det var ikke tilfældet.
Houston sang falsk og opførte sig underligt på scenen, mente ægteparret, der skuffede forlod koncerten efter 25 minutter.
En anden forbruger ville have sine penge refunderet, fordi hun synes koncertens kvalitet var uacceptabel. Whitney Houston sang falsk, var hæs og talte frem for at synge under en stor del af koncerten.
/ritzau/