Madonna lancerer nu sit eget tøjmærke, og "Dronningen af Pop" har selv designet tøjet i samarbejde med datteren Lourdes.
Du kender måske Madonnas hits fra 80'erne "Material Girl", hvor hun synger om at være en materialistisk pige i en materialistisk verden. Nu har hun lanceret et tøjmærke af samme navn.
"Material Girl"-kollektionen er designet af 51-årige Madonna og datteren Lourdes i samarbejde med modefirmaet Iconix, og det er primært henvendt til teenagepiger.
Ud over kjoler og nederdele indeholder kollektionen sko, smykker, tasker og andet tilbehør. Og hvis man tror, at tøjmærket kun er tilgængeligt for de rige og de kendte, så må man tro om igen.
Madonna har indgået en aftale med den gigantiske varehuskæde Macy's. Så fremover vil teenagepiger over hele USA have muligheden for at købe tøj af mærket "MG" i Macy's 810 stormagasiner.
- Vi er rigtig glade for at annoncere det første mærke i en hel serie af mærker, der vil blive udviklet i samarbejde med Madonna, siger direktøren for modefirmaet Iconix.
Madonna er langt fra den første sangdiva, der lancerer sit eget tøjmærke. Den 51-årige sangerinde går i hælene på popstjerner som Beyoncé, Mariah Carey og Jennifer Lopez, der alle har forsøgt at udbrede deres egne tøjmærker.
/ritzau/