De kendte og særligt udvalgte på årets Roskilde Festival kan glæde sig til at nyde farverige drinks i skyggen og med sand mellem tæerne.
Mens almindelige festivalgængere på Roskilde Festival må vade rundt i støv og solskin, så er der anderledes luksus til de særligt udvalgte.
I det forjættede land på festivalområdet, den såkaldte medieby, er der nemlig både skygge og luksuriøse barer. Her kan kendisser og mediefolk nyde et festivalliv i luksus.
I det særlige område, hvor mange kendte hvert år flokkes under Roskilde Festival, er der både skyggefulde pladser under grønne træer og fancy barer med farvede drinks.
Som noget nyt i år er der blandt andet lavet to strandbarer, hvor det fineste hvide strandsand er strøet ud for at gøre festivaloplevelsen lidt mere eksotisk for de særligt udvalgte.
Her kan man købe klassiske drinks som for eksempel Cosmopolitan og Mojito. Prisen lyder på 55 kroner.
Torsdag formiddag var det dog ikke, fordi mediebyen ligefrem vrimlede med kendte. De plejer da også først at dukke op, når musikken for alvor spiller på festivalen.
Det sker torsdag eftermiddag klokken 17.30, når de første bands går på. Og klokken 18.30 åbner When Saints Go Machine så Orange Scene.
/ritzau/