Annonce
Debat

Ellekildeskolens masseopbevaring...

Det sidste år har været en meget lang og belastende tid for Guldborgland Skoles elever, familier og ansatte. En tid præget af utryghed og uvished. -Ville kommunen virkelig lukke skolen trods massiv protest ? I dec. 2010 kom kommunens endelige udmelding om at lukke skolen og dette allerede med virkning til sommer 2011. Vores søn har fået tilbudt plads på Ellekildeskolen i Sakskøbing og vi som forældre har været til info møde på skolen. Efter dette møde er jeg fortsat utryg. Trods det, at skoleleder Jakob Martinsen gjorde et særdeles sympatisk indtryk og skolen, som er ny og flot, virkede rummelig en torsdag aften, totalt ryddet for de børn, der i forvejen går der, og de, der til sommer skal puttes ekstra ind i forhold til, hvad skolens arkitekter har bygget den til ! Der kalkuleres med et elevtal pr. klasse, der nærmer sig de 30, og det er vist udenfor diskussion, at det aldrig har været en optimal indlæringssituation, hverken for elever eller lærere !! SFO 1, opbevaringsdelen, er jeg direkte vred på politikerne over bare sådan at spise os af med. At tænke sig omkring 250 børn, i alderen 5-10 år, samlet af en person, kaldet "en giraf", der med ca. 10 klasselister krydser samtlige børn af, når de kommer, og når de går. Derudover er der på nuværende tidspunkt ingen garanti for yderligere voksenkontakt. - Det gør mig særdeles utryg. Jeg er meget spændt på, hvordan det blir´SFO personalet, menneskeligt muligt, i de af politikerne udstukne rammer, at skabe et pædagogisk tilbud, en SFO 1 med varme og omsorg for små skolebørn og sikre at ingen bliver glemt, tabt eller bare overset i ugevis !!! -En SFO i den planlagte dimension er ikke for tøsedrenge, der skal en særdeles solid unge til at klare den form for masseopbevaring. Det er hvad kommunen vil tilbyde, men er det virkelig også, hvad vi som forældre vil lægge børn til ??????????? Skrevet af Berit Christensen, -mor til 1.klasses barn på Guldborgland Skole Storstrømsvej 9, 4862 Guldborg
Annonce
Annonce
Annonce
Guldborgsund

Lokale projekter får millioner fra fond: - Vi er meget glade og beærede

Vejret

Nu er sommeren her: Så varmt bliver det på LF

Sport

Slagen NFC-spiller: - Det er en hård omgang

112

Næstvedere opfordres til at blive inden døre under brand

Maribo

Renoveringskapløb: Flere huse ramt af råd

112

Bagagen lugtede mistænkeligt - og det var der en grund til

Sport

Nye tørre tæsk til chanceløse Nykøbing FC

Guldborgsund

Nyt samarbejde? Kan ikke sige så meget konkret endnu

Maribo

Karen Margrethe druknede i vandmasserne

Guldborgsund

Frank fra Kastaniegaarden til topmøde

Guldborgsund

Simon Hansen ser tabte forældre

Guldborgsund

Holger Schou er pissehamrende stolt

Lolland

Kommunalt forslag betyder store udgifter for husejere

Sport

Efter tre nederlag i træk: - Vi tager til Roskilde for at få noget med hjem

Lolland

Jørgen har været med hver gang siden 1974: - Det er svært at stoppe

Annonce
Annonce
Nordfalster

- Jeg bliver så harm over, at det bliver ødelagt for dem, der gør noget for andre

Lolland

Skybrud kan ramme folkemøde: Vi har beredskabet klar

Udland

Trump kendt skyldig: Ingen er hævet over loven

Lolland

Dansk tv-kendis: Sydhavsøerne har det hele

Guldborgsund

Brobyggeri når milepæl - og det kan bilisterne glæde sig over

Guldborgsund

Efter tronskifte: Nu melder kongehuset ud om lokal protektion

Guldborgsund

Stor redningsøvelse ud for Gedser