Den danske designvirksomhed B&O kom ud af regnskabsårets første kvartal med et underskud på 35 millioner kroner. Men asiaterne er vilde med det danske design.
Mens de fleste af den danske designgigant B&O's markeder er i modgang, så er der i hvert fald et lyspunkt i underskudsregnskabet fra første kvartal. For asiaterne er tilsyneladende vilde med dansk design.
Mens der var modgang på de fleste af B&O's eksportmarkeder, så steg de asiatiske markeder tilsammen 18,8 procent. Kun det japanske marked gik tilbage med 11,6 procent.
På koncernens hovedmarkeder var der derimod ikke meget medvind - B&O tabte 27 procent i Storbritannien og 6,8 procent i Danmark, mens det tyske marked dog havde fremgang på 7,6 procent.
B&O kom ud af første kvartal i regnskabsåret 2010/2011 med et underskud på 35 millioner kroner. Det var dog en forbedring på sidste års underskud på 53 millioner kroner i første kvartal.
Et andet lyspunkt i regnskabet er B&O's levering af lydanlæg i luksusbiler - Automotive - som stormede frem i første kvartal med en omsætning på 91 millioner kroner mod 49 millioner kroner i samme periode sidste år.
B&O fastholder forventningerne om, at der efter regnskabsåret 2010/11 vil være positive tal på bundlinjen i koncernen.
/ritzau/