Målrettet indsats for detailhandlen.
Detailhandelen på Lolland-Falster skal trimmes til en fremtid med masser af udfordringer og sikres mod for tidlig butiksdød. “Sundhedskampagnen” er sat i gang af Business LF i samarbejde med city- og handelsstandsforeningerne.
Lige nu er studerende fra Erhvervsakademi Sjælland ved at indsamle data hos kunderne i Nykøbing om holdninger og forventninger til deres forretninger, og der er taget hul på en række møder med detailhandelen. Forude venter en konkret udviklingsplan for specifikt Nakskov og Nykøbings handelsliv.
- Lolland-Falster har to stærke handelsbyer. Dem skal vi have gjort endnu stærkere til gavn for hele landsdelen, siger Thomas Rasmussen, der er forretningschef for Handel & Oplevelser i Business LF.
Lige nu sætter man ind på en række felter. Det gælder for eksempel en indsats for at tiltrække nogle af de store butikskæder. Thomas Rasmussen understreger, at flere er interesserede.
Samtidig arbejder man også på at få koncentreret butikkerne i byerne, så man undgår “huller i rækken” og dermed får mere aktive handelsområder.
Aktiviteter og oplevelser er i øvrigt generelt centrale begreber i indsatsen.
- Vi skal have mere at byde på end kun priser og tilbud, siger forretningschefen.
Du kan læse mere om de butikslivet på Lolland-Falster i tirsdagens erhvervstillæg til Folketidende.
Klik her for at læse Folketidende på PC