Annonce
Erhverv

Berlingske Media har igen vind i omsætningssejlene

Berlingske Media har for første gang i mange år oplevet en stigende omsætning. (Arkivfoto). Foto: Mathias Svold/Ritzau Scanpix

En digital satsning har været med til at vende flere års udvikling med faldende indtægter i Berlingske Media.

Efter en årrække med faldende omsætning har 2021 været et vendepunkt for Berlingske Media.

Mediekoncernen, der blandt andet står bag Berlingske og B.T., har i 2021 øget sin omsætning med tre procent til 756 millioner kroner.

Det er første gang i mange år, at omsætningen peger op for Berlingske Media. Det viser koncernens regnskab for 2021, der er offentliggjort onsdag.

Ud over dagbladene Berlingske og B.T. står Berlingske Media også bag Weekendavisen. Koncernen råder desuden over finansmediet Euroinvestor.

Berlingske Media forklarer selv den større omsætning med et stigende salg af digitale abonnementer og digitale annoncer.

Det har mere end kunnet modsvare et fald i indtægter fra printforretningen.

På driften har den større omsætning været med til at give et overskud på 72 millioner kroner. Det er 14 procent højere end driftsresultatet i 2020.

- Vi er stolte af resultatet, siger Anders Krab-Johansen, koncernchef og udgiver for Berlingske Media.

- Vi driver en sund publicistisk forretning med frie, ansvarlige medier.

- For nogle år siden satte vi os for at blive en digital vinder. Tallene viser, at vi er godt på vej, siger koncernchefen i en pressemeddelelse.

I 2021 blev Berlingske Media ifølge sig selv landets største digitale mediehus med samlet 600 millioner månedlige sidevisninger for alle husets fire medier.

Hovedmediet Berlingske, der står for mere end halvdelen af både omsætningen og driftsoverskuddet, har i 2021 passeret 100.000 betalende abonnenter. Heraf er halvdelen digitale.

Også de tre andre medier har leveret fremgang i forhold til kunderne, påpeger Berlingske Media.

2021 blev også året, hvor Berlingske Media udvidede sit engagement i Radio Loud, som siden har ændret navn til 24syv.

Fra at have ejet 40 procent af selskabet bag radioen blev det sidste år øget til 91 procent.

  • Berlingske Media opsætter nyt skilt på facaden
    Berlingske Media har for første gang i mange år oplevet en stigende omsætning. (Arkivfoto). Foto: Mathias Svold/Ritzau Scanpix
Annonce
Erhverv

Lander millionoverskud trods vanskeligt år

Lolland-Falster

Danmarks største forhandler overtager to lokale forretninger

Annonce
Annonce
112

Politiet efterlyser vidner til endnu en brand

112

Stoppet af politiet: Bilist uden kørekort ville gratis med færgen

112

Smadrede rude og blev kørt direkte i fængsel

Indland

Dansk myndighed afblæser gasforsyningskrise

112

Politiet tog bilen og sigtede kvinden for et hav af forhold

Lolland

Lolland er helt i toppen: Intet sted er den grønnere

112

Stukket i ryggen med kniv: Nu har han meldt sig selv

Sport

Niklas Landin stopper på landsholdet

Sport

Markant flere til håndbold: Tilskuerne strømmer ind i den nye hal

112

Familie på gåtur fandt knogle fra Emilie Meng

Vejret

Vink farvel til sommervejr: Nu kommer regnen og blæsten

Indland

Nu er får de ældre anonym samtalelinje

Lolland

Skimmelsvamp sender 180 væk: De er begejstrede over løsning

Politik

S-politiker med fortid på Falster trækker sig efter "Den sorte svane"

Indland

It-forsker opfordrer Ticketmaster-brugere til at skifte kode

Annonce
Annonce
Guldborgsund

Socialbevidst kok er ny forpagter på familiecamping

Madens Folkemøde

Hun er særdeles tilfreds: - Jeg kan slet ikke finde på noget dårligt at sige

Udland

Brandmand mister livet i redningsaktion under sydtyske oversvømmelser

Lokal nyt

Glæder sig over flere penge til vanskeligt stillede kommuner

Guldborgsund

Statsministeren på dobbelt-besøg på Falster

Indland

Færre strande får blåt flag - ny ordning vinder indpas

Madens Folkemøde

Kendt forfatter på lollandsk mad-mission