Færre ansatte har hjulpet Telenor til at få den højeste overskudsgrad i 15 år.
Telenor har haft fremgang i tredje kvartal, hvor flere kunder og lavere udgifter til ansatte sender resultatet op.
Omsætningen i Telenors danske forretning er steget med otte procent til 973 millioner kroner.
Samtidig er driftsoverskuddet steget med syv procent til 278 millioner kroner. Det viser regnskabet fra Telenor.
Ud over en højere omsætning trækker det også op i resultatet, at Telenor over det seneste år har skåret sine udgifter med fem procent.
Teleselskabet har skåret i staben af ansatte, hvilket ifølge regnskabet hænger sammen med automatiseringer.
I en kommentar til regnskabet fremhæver administrerende direktør Lars Thomsen, at selskabets overskudsgrad er den højeste i 15 år.
Overskudsgraden dækker over, hvor stor en andel af omsætningen der ender som overskud. Den lander på 28,6 i kvartalet, hvilket er set højere siden 2006.
- Vi har haft et fantastisk kvartal, hvor vi leverer vækst på alle centrale nøgletal, mens kunderne vælger at blive hos os, og flere kommer til, siger Lars Thomsen i en kommentar.
- Vi har nu gennem flere kvartaler leveret stabil vækst, og alt tyder på, at vi er godt på vej til at have omstillet os til at skabe en mere enkel og digital forretning.
- Vi har gennem det seneste år implementeret en ny måde at arbejde på, med færre beslutningslag og uddelegering af ansvar, siger han i en kommentar.
Telenor er det næststørste teleselskab på det danske marked efter TDC, der også ejer YouSee.
Telenor har 1,69 millioner mobilkunder og 113.000 bredbåndskunder. Over det seneste år antallet af mobilkunder steget med 14.000, mens der er kommet 7000 nye kunder på bredbånd.