Annonce
Erhverv

H&M lider under færre kunder i butikkerne

H&M Group præsterer langt under forventning i tredje kvartal. Selskabet havde håbet på en stigning i salget på 10-15 procent, men på grund af ændret forbrugeradfærd ender H & M Group med et øget salg på fem procent. Foto: /ritzau/Maria Fonfara/arkiv

Svenske H&M Group har øget salget med fem procent i tredje kvartal, men kunder vil helst købe online.

Det svenske selskab H&M Group, der ejer syv mærker foruden H&M, har øget salget med fem procent i tredje kvartal.

Det er ikke nok, mener administrerende direktør i H&M Group Karl-Johan Persson.

- Vores stigende salg på nettet kompenserede ikke fuldt ud for faldet i butikkerne på flere af vores etablerede markeder. Det har resulteret i, at vi ikke når målet for vores overordnede salgsudvikling indtil videre i år, siger han i en pressemeddelelse.

H&M Group har en målsætning om at øge salget med 10-15 procent i 2017.

H&M Group ejer både H&M, H&M Home, COS, & Other Stories, Monki, Weekday, Cheap Monday og ARKET. De fleste mærker sælger tøj, mens H&M Home sælger boligtilbehør.

Tøjfirmaet H&M er populært i Danmark, hvor det i 2016 var danskernes femte mest foretrukne netbutik.

Det er ikke kun i Danmark, at man holder af at kunne købe tøj hjemmefra. I tredje kvartal åbnede H&M for onlinemarkeder i både Filippinerne og på Cypern. Dermed har modeimperiet åbnet for otte nye markeder i løbet af 2017.

Firmaet har også åbnet flere fysiske butikker de seneste måneder. I Danmark har én ny butik slået dørene op i tredje kvartal, hvilket får det samlede antal af danske butikker op på 102.

Med fem procents stigning i indtjening kommer H&M Group op på omkring 46,1 milliarder danske kroner i tredje kvartal. Efter skat bliver det lige under tre milliarder danske kroner.

Salget i H&M Group er overordnet øget, men det sker primært på grund af internethandlen. Færre kunder køber nemlig ind i de fysiske butikker, og det kan aflæses på bundlinjen.

Karl-Johan Persson er skuffet over, at kunderne ikke i samme grad køber tøj i butikkerne.

- Det er selvfølgelig noget, som vi ikke er tilfredse med, og som blandt andet førte til, at vi gik ind i tredje kvartal med for mange varer på lager, siger han i pressemeddelelsen.

I Danmark faldt salget i tredje kvartal med to procent.

  • H
    H&M Group præsterer langt under forventning i tredje kvartal. Selskabet havde håbet på en stigning i salget på 10-15 procent, men på grund af ændret forbrugeradfærd ender H & M Group med et øget salg på fem procent. Foto: /ritzau/Maria Fonfara/arkiv
Annonce
Erhverv

Scandlines sætter passagerrekord - men resultatet falder

Annonce
Annonce
Guldborgsund

Kendt bageri skifter navn: Det skal det hedde

Guldborgsund

Sidste skoledag løb løbsk: Bar røv til politiet

Lokal nyt

Efter lønfusk for millioner: Bemærkelsesværdig ændring møder kritik

Lokal nyt

Advarer før pinsen: Tænk jer om

Guldborgsund

Heftig debat om nyt rådhus: - I skulle skamme jer!

Sport

Sendte pædagogerne op i det røde felt: Nu har han fået 3-årig kontrakt

112

Dølle-kørsel blev dyr: Det måtte hun slet ikke

Lolland

Lokale museer er lettede over ny reform: Mister ikke tilskud

Indland

Sort røg: Brand hos Novo Nordisk kan ses på 30 kms afstand

Indland

Jagtulykke koster 53-årig mand livet

Vejret

Weekenden bliver varm men slutter for en landsdel med byger

112

Anklager vil have betjent straffet for udrykning med 200 km/t

Nakskov

- Det er helt vildt: Væltede ind med henvendelser på 12 timer

Indland

Ni ud af ti danskere modtog sireneadvarsel på mobilen

Udland

Kendt tryllekunstner beskyldes for seksuelle overgreb

Annonce
Annonce
Lolland

Nedslående melding fra kommunen: Værre end nogensinde før

112

Tysker på afveje: Cyklede på Farøbroen

Erhverv

Scandlines sætter passagerrekord - men resultatet falder

Sport

Mulle i ekstase efter mirakelsejr: - Afskriv aldrig NFH

Guldborgsund

- Jeg har aldrig oplevet noget lignende - den største overraskelse nogensinde

Udland

Mistænkt bag attentat på premierminister er anholdt

Guldborgsund

Millionoverskud i krokodille-land