Annonce
Erhverv

Kampagne: Hold ferie på Sydhavsøerne

Med slogans som "Det er måske ikke Påskeøerne - men det er tæt på" og "Det er måske ikke Serengeti - men det er tæt på" skal danskerne lokkes til Sydhavsøerne. Foto: Visit Lolland-Falster

Danskerne holder ferie hjemme i år - men de skal ikke blive i baghaven. De skal til Sydhavsøerne

LOLLAND-FALSTER - I år holder mange ferie hjemme. Men de skal ikke blive i baghaven - de skal besøge Sydhavsøerne.

Sådan siger destinationschef i Visit Lolland-Falster, Brian Lindorf Hansen.

En ny kampagne skal få flere danske turister til at få øjnene op for Lolland-Falster. Men øerne bliver præsenteret som "Sydhavsøerne".

- Der er mere feriestemning over begrebet Sydhavsøerne - det er mere eksotisk, siger destinationschefen.

Kampagnen lå allerede i støbeskeen inden covid-19 satte en stopper for udenlandske ferierejser. Men netop i år bliver den endnu mere aktuel, når et stort antal danskere forventes at feriere her i landet.

Kampagnesatsningen skal være med til at modvirke corona-krisens massive pres på turisme- og oplevelsesbranchen. Bag kampagnen står Visit Lolland-Falster og det lokale turismeerhverv.

- Det er sandsynligvis et mindretal, der tænker på Sydhavsøerne, når de drømmer om sydlige himmelstrøg. Men vi vil vise, at for eksempel Marielyst er en flot pedant til Mauritius. Sydhavsøerne skal placeres på landkortet og i danskernes bevidsthed - både geografisk, men i særdeleshed som en destination med meget at byde på.

Med slogans som "Det er måske ikke Påskeøerne - men det er tæt på" og "Det er måske ikke Serengeti - men det er tæt på" skal danskerne lokkes til Sydhavsøerne, hvor også Postbåden på Nakskov Fjord er en af de store attraktioner. Foto: Visit Lolland-Falster

Særlig humor og selverkendelse

- Det er ikke kun attraktioner, god mad og storslået natur, vi har at tilbyde. Det er også den helt særlige humor og selverkendelse, der hersker, siger Brian Lindorf Hansen.

Kampagnen har et budget på cirka tre millioner kroner og er kulminationen på et længere samarbejde mellem Visit Lolland-Falster og det lokale turismeerhverv.

- Det har været afgørende at lave forarbejdet sammen med de turismevirksomheder, der møder gæsterne ansigt til ansigt. De besøgende skal opleve, at det, kampagnen formidler, også er det, de møder i virkeligheden. Vi er i gang med at sammensætte en film af stillbilleder fra de største lokale attraktioner. Der bliver taget udgangspunkt i de 55 lokale medlemmer af Visit Lolland-Falster. Senere kommer flere og flere lag og kategorier med i kampagnen, siger destinationschefen.

Kampagnen lanceres i kølvandet på en rekordsæson sidste år set i forhold til antallet af besøgende. I 2019 solgte erhvervet 1,8 millioner overnatninger på Sydhavsøerne. Det gør området til den foretrukne kystferiedestination øst for Storebælt. Ifølge destinationschefen er potentialet dog endnu større.

- Vi tilbyder stort set det samme som førende turistattraktioner. Det er vores opfattelse, at vi er det tætteste, Danmark kommer på Stillehavsøerne - og den opfattelse skal hele Danmark dele. Vi er ikke kun tæt på at være Danmarks bedste feriedestination, vi er også tæt på i geografisk forstand med halvanden times kørsel til Rådhuspladsen.

Med slogans som "Det er måske ikke Påskeøerne - men det er tæt på" og "Det er måske ikke Serengeti - men det er tæt på" skal danskerne lokkes til Sydhavsøerne, hvor også Postbåden på Nakskov Fjord er en af de store attraktioner. Foto: Visit Lolland-Falster
Artiklen fortsætter efter annoncen

En national indsats

Det er ikke kun på Sydhavsøerne, at man arbejder med at tiltrække det danske publikum. Sideløbende er Visit Lolland-Falster også en del af en kommende fælles national indsats.

- Samtlige danske destinationer går sammen om en større kampagne til et tocifret millionbeløb. Kampagnen skal få danskerne til at vælge Danmark, når de holder ferie. Ifølge Dansk Erhverv står turist- og oplevelsesbranchen over for et tab på alt mellem 12.000 og 47.000 jobs som konsekvens af coronakrisen, så det er afgørende at få danskerne til at vælge Sydhavsøerne og Danmark til, siger Brian Lindorf Hansen.

Kampagnen bliver primært en onlinesatning på sociale platforme og starter her i foråret.

  • Med slogans som "Det er måske ikke Påskeøerne - men det er tæt på" og "Det er måske ikke Serengeti - men det er tæt på" skal danskerne lokkes til Sydhavsøerne. Foto: Visit Lolland-Falster
  • Med slogans som "Det er måske ikke Påskeøerne - men det er tæt på" og "Det er måske ikke Serengeti - men det er tæt på" skal danskerne lokkes til Sydhavsøerne, hvor også Postbåden på Nakskov Fjord er en af de store attraktioner. Foto: Visit Lolland-Falster
  • Med slogans som "Det er måske ikke Påskeøerne - men det er tæt på" og "Det er måske ikke Serengeti - men det er tæt på" skal danskerne lokkes til Sydhavsøerne, hvor også Postbåden på Nakskov Fjord er en af de store attraktioner. Foto: Visit Lolland-Falster
Annonce
Erhverv

Medie: Calle-firmaer har snydt for flere millioner

Annonce
Annonce
112

Tævede løs med glasflasker og spark i hovedet: Nu er teenagere dømt

Lokal nyt

Simon fik varmen i toget - nu skylder han DSB 400.000 kroner

Erhverv

Medie: Calle-firmaer har snydt for flere millioner

Indland

Brand udbrudt i Novo Nordisk i Bagsværd

112

18-årig gik amok: Trampede på hund

Sport

TSØ-spiller er tvunget til karrierestop

112

Kørt på sygehuset efter trafikuheld

Guldborgsund

Blev fundet ved børnehave: Vild bæver er nu tilbage på Sydhavsøerne

112

Bøderegn: Næsten hver anden kørte for stærkt

Guldborgsund

Begejstrede anmeldere: Masser af stjerner til revyen

112

Voldtægtsanklaget rumænsk mand har ingen forklaring på DNA-spor

112

Medie: Illegale håndværkere skyld i Novo-brand

Politik

Lokal S-formand stemte på andet parti: - Jeg er i politisk identitetskrise

Royalt besøg

Se video: Her kommer kongen til Lolland

Femern

Kæmpe tunnelelement indviet af kongen: Se dronevideo

Annonce
Annonce
Sundhed

Ingen andre gør det: Nu kan din idé ændre sygehusene

Indland

Sommervarmen er på vej: Så varmt bliver det

Vejret

Det seneste år er det vådeste i dansk vejrhistorie

Liveblog

Iført hjelm og vest indviede kongen tunnelelement

Lolland

Heidi slår dørene op til ny butik

Rødby

Mest omfattende ændring i 60 år: Slut med lange køer

112

Alvorligt færdselsuheld spærrede landevej