Annonce
Erhverv

Kampagne: Hold ferie på Sydhavsøerne

Med slogans som "Det er måske ikke Påskeøerne - men det er tæt på" og "Det er måske ikke Serengeti - men det er tæt på" skal danskerne lokkes til Sydhavsøerne. Foto: Visit Lolland-Falster

Danskerne holder ferie hjemme i år - men de skal ikke blive i baghaven. De skal til Sydhavsøerne

LOLLAND-FALSTER - I år holder mange ferie hjemme. Men de skal ikke blive i baghaven - de skal besøge Sydhavsøerne.

Sådan siger destinationschef i Visit Lolland-Falster, Brian Lindorf Hansen.

En ny kampagne skal få flere danske turister til at få øjnene op for Lolland-Falster. Men øerne bliver præsenteret som "Sydhavsøerne".

- Der er mere feriestemning over begrebet Sydhavsøerne - det er mere eksotisk, siger destinationschefen.

Kampagnen lå allerede i støbeskeen inden covid-19 satte en stopper for udenlandske ferierejser. Men netop i år bliver den endnu mere aktuel, når et stort antal danskere forventes at feriere her i landet.

Kampagnesatsningen skal være med til at modvirke corona-krisens massive pres på turisme- og oplevelsesbranchen. Bag kampagnen står Visit Lolland-Falster og det lokale turismeerhverv.

- Det er sandsynligvis et mindretal, der tænker på Sydhavsøerne, når de drømmer om sydlige himmelstrøg. Men vi vil vise, at for eksempel Marielyst er en flot pedant til Mauritius. Sydhavsøerne skal placeres på landkortet og i danskernes bevidsthed - både geografisk, men i særdeleshed som en destination med meget at byde på.

Med slogans som "Det er måske ikke Påskeøerne - men det er tæt på" og "Det er måske ikke Serengeti - men det er tæt på" skal danskerne lokkes til Sydhavsøerne, hvor også Postbåden på Nakskov Fjord er en af de store attraktioner. Foto: Visit Lolland-Falster

Særlig humor og selverkendelse

- Det er ikke kun attraktioner, god mad og storslået natur, vi har at tilbyde. Det er også den helt særlige humor og selverkendelse, der hersker, siger Brian Lindorf Hansen.

Kampagnen har et budget på cirka tre millioner kroner og er kulminationen på et længere samarbejde mellem Visit Lolland-Falster og det lokale turismeerhverv.

- Det har været afgørende at lave forarbejdet sammen med de turismevirksomheder, der møder gæsterne ansigt til ansigt. De besøgende skal opleve, at det, kampagnen formidler, også er det, de møder i virkeligheden. Vi er i gang med at sammensætte en film af stillbilleder fra de største lokale attraktioner. Der bliver taget udgangspunkt i de 55 lokale medlemmer af Visit Lolland-Falster. Senere kommer flere og flere lag og kategorier med i kampagnen, siger destinationschefen.

Kampagnen lanceres i kølvandet på en rekordsæson sidste år set i forhold til antallet af besøgende. I 2019 solgte erhvervet 1,8 millioner overnatninger på Sydhavsøerne. Det gør området til den foretrukne kystferiedestination øst for Storebælt. Ifølge destinationschefen er potentialet dog endnu større.

- Vi tilbyder stort set det samme som førende turistattraktioner. Det er vores opfattelse, at vi er det tætteste, Danmark kommer på Stillehavsøerne - og den opfattelse skal hele Danmark dele. Vi er ikke kun tæt på at være Danmarks bedste feriedestination, vi er også tæt på i geografisk forstand med halvanden times kørsel til Rådhuspladsen.

Med slogans som "Det er måske ikke Påskeøerne - men det er tæt på" og "Det er måske ikke Serengeti - men det er tæt på" skal danskerne lokkes til Sydhavsøerne, hvor også Postbåden på Nakskov Fjord er en af de store attraktioner. Foto: Visit Lolland-Falster
Artiklen fortsætter efter annoncen

En national indsats

Det er ikke kun på Sydhavsøerne, at man arbejder med at tiltrække det danske publikum. Sideløbende er Visit Lolland-Falster også en del af en kommende fælles national indsats.

- Samtlige danske destinationer går sammen om en større kampagne til et tocifret millionbeløb. Kampagnen skal få danskerne til at vælge Danmark, når de holder ferie. Ifølge Dansk Erhverv står turist- og oplevelsesbranchen over for et tab på alt mellem 12.000 og 47.000 jobs som konsekvens af coronakrisen, så det er afgørende at få danskerne til at vælge Sydhavsøerne og Danmark til, siger Brian Lindorf Hansen.

Kampagnen bliver primært en onlinesatning på sociale platforme og starter her i foråret.

  • Med slogans som "Det er måske ikke Påskeøerne - men det er tæt på" og "Det er måske ikke Serengeti - men det er tæt på" skal danskerne lokkes til Sydhavsøerne. Foto: Visit Lolland-Falster
  • Med slogans som "Det er måske ikke Påskeøerne - men det er tæt på" og "Det er måske ikke Serengeti - men det er tæt på" skal danskerne lokkes til Sydhavsøerne, hvor også Postbåden på Nakskov Fjord er en af de store attraktioner. Foto: Visit Lolland-Falster
  • Med slogans som "Det er måske ikke Påskeøerne - men det er tæt på" og "Det er måske ikke Serengeti - men det er tæt på" skal danskerne lokkes til Sydhavsøerne, hvor også Postbåden på Nakskov Fjord er en af de store attraktioner. Foto: Visit Lolland-Falster
Annonce
Nykøbing

Snedig tyv: Havde ikke sit barn i barnevognen...

Annonce
Annonce
Nykøbing

Snedig tyv: Havde ikke sit barn i barnevognen...

Lolland-Falster

Smadrede rekorden: - Det gik over al forventning

Erhverv

Bekræfter butik i Stubbekøbing: Har været på vores radar længe

Lolland

Nu er Lollands største lynladestation åbnet

Lokal nyt

Voldsom stigning: Så meget vil det koste at sende et brev

Guldborgsund

Karoline gik juleamok: Brugte 175.000 perler!

Guldborgsund

Rema 1000 afslører åbningsdag og købmandspar

Guldborgsund

- Det her er det mest unikke projekt, jeg nogensinde har hørt om

Lokal nyt

Lokale forfattere vinder pris i Kasakhstan

Erhverv

Vestas fyrer - men vil ansætte flere i Nakskov

Lokal nyt

Nu er der dom i Peter Madsen-sag

Lolland

Smidt ud igen og igen: Nu laver drengene dokumentar om det

Nykøbing

Advarede efter voldsomt snefald: Vejene var spejlglatte

Politik

Tidligere fagforeningsboss er lokal spidskandidat

Vejret

Dækket af sne: Sådan oplevede læserne snevejret

Annonce
Julehjælp

Slog rekorden: Her er Mettes indsamlings-fif

Trafik

Kæmpe-forsinkelser: Lammet af "omfattende signalfejl"

Politik

Minister afsætter 10 millioner kroner ekstra til julehjælp i år

Vejret

Snevejret bliver ved: Sådan står det til med snerydningen

Vejret

Kraftigt snevejr skyld i flere færdselsuheld

Vejret

Snebyger vælter ind over Sydhavsøerne

Erhverv

Stor drejning i Aldi-salg: Her åbner Netto alligevel ikke

Gedser

Cola-tyv på spil: Kunne næsten ikke stjæle for mindre

Lokal nyt

Direktør løfter sløret for zoo-fremtid

Lolland

I over 20 år har Erik hjulpet fattige familier: - Det er ganske forfærdeligt og gør indtryk

Sygdom

Danmark er ramt af ny epidemi

Lokal nyt

Trist topscorer: Her er der flest fattige børn

Politik

Regeringen vil hjælpe lokale ildsjæle med nem bankkonto

Vejret

Sneen daler: Så mange har haft brug for vejhjælp

Guldborgsund

Kanyler, bilbatteri og byggeaffald lå gemt ved lokal strand

Indland

Fem partier truer med at forlade forhandlinger om 2025-mål

Erhverv

Business Lolland-Falster stifter investeringsselskab

Lolland

Nu har folket talt: Et af Danmarks bedste bagerier ligger på Lolland

Annonce
Annonce
112

Kvinde stoppet med amfetamin og joints i bilen

Ugeavisen Guldborgsund

Køb julehjerter i træ og støt

Guldborgsund

Brud på fjernvarmen: Forsyning beder borgerne om hjælp

Politik

Sårede betjente og kvinder med samlejesmerter er på finansloven

Vejret

- Vi forventer, at det tager til

Nykøbing

Lækkersulten tyv: 40 minutter senere bankede de på hans dør

Indland

Dyrenes Beskyttelse: Derfor skal du droppe foderbrættet

Indland

Medie: Tusindkronesedlen kan blive fortid i Danmark

Nakskov

Kan det ikke sælges, ender det med den dyreste løsning

Udland

Google begynder at slette inaktive konti på fredag

Samfund

Efter trist rekordår: - Der er et enormt behov

Guldborgsund

Fire turistaftaler er i hus og han er i dialog med flere

Guldborgsund

- Det er et stort boost: Million til Madens Folkemøde