Annonce
Erhverv

Kampagne: Hold ferie på Sydhavsøerne

Med slogans som "Det er måske ikke Påskeøerne - men det er tæt på" og "Det er måske ikke Serengeti - men det er tæt på" skal danskerne lokkes til Sydhavsøerne. Foto: Visit Lolland-Falster

Danskerne holder ferie hjemme i år - men de skal ikke blive i baghaven. De skal til Sydhavsøerne

LOLLAND-FALSTER - I år holder mange ferie hjemme. Men de skal ikke blive i baghaven - de skal besøge Sydhavsøerne.

Sådan siger destinationschef i Visit Lolland-Falster, Brian Lindorf Hansen.

En ny kampagne skal få flere danske turister til at få øjnene op for Lolland-Falster. Men øerne bliver præsenteret som "Sydhavsøerne".

- Der er mere feriestemning over begrebet Sydhavsøerne - det er mere eksotisk, siger destinationschefen.

Kampagnen lå allerede i støbeskeen inden covid-19 satte en stopper for udenlandske ferierejser. Men netop i år bliver den endnu mere aktuel, når et stort antal danskere forventes at feriere her i landet.

Kampagnesatsningen skal være med til at modvirke corona-krisens massive pres på turisme- og oplevelsesbranchen. Bag kampagnen står Visit Lolland-Falster og det lokale turismeerhverv.

- Det er sandsynligvis et mindretal, der tænker på Sydhavsøerne, når de drømmer om sydlige himmelstrøg. Men vi vil vise, at for eksempel Marielyst er en flot pedant til Mauritius. Sydhavsøerne skal placeres på landkortet og i danskernes bevidsthed - både geografisk, men i særdeleshed som en destination med meget at byde på.

Med slogans som "Det er måske ikke Påskeøerne - men det er tæt på" og "Det er måske ikke Serengeti - men det er tæt på" skal danskerne lokkes til Sydhavsøerne, hvor også Postbåden på Nakskov Fjord er en af de store attraktioner. Foto: Visit Lolland-Falster

Særlig humor og selverkendelse

- Det er ikke kun attraktioner, god mad og storslået natur, vi har at tilbyde. Det er også den helt særlige humor og selverkendelse, der hersker, siger Brian Lindorf Hansen.

Kampagnen har et budget på cirka tre millioner kroner og er kulminationen på et længere samarbejde mellem Visit Lolland-Falster og det lokale turismeerhverv.

- Det har været afgørende at lave forarbejdet sammen med de turismevirksomheder, der møder gæsterne ansigt til ansigt. De besøgende skal opleve, at det, kampagnen formidler, også er det, de møder i virkeligheden. Vi er i gang med at sammensætte en film af stillbilleder fra de største lokale attraktioner. Der bliver taget udgangspunkt i de 55 lokale medlemmer af Visit Lolland-Falster. Senere kommer flere og flere lag og kategorier med i kampagnen, siger destinationschefen.

Kampagnen lanceres i kølvandet på en rekordsæson sidste år set i forhold til antallet af besøgende. I 2019 solgte erhvervet 1,8 millioner overnatninger på Sydhavsøerne. Det gør området til den foretrukne kystferiedestination øst for Storebælt. Ifølge destinationschefen er potentialet dog endnu større.

- Vi tilbyder stort set det samme som førende turistattraktioner. Det er vores opfattelse, at vi er det tætteste, Danmark kommer på Stillehavsøerne - og den opfattelse skal hele Danmark dele. Vi er ikke kun tæt på at være Danmarks bedste feriedestination, vi er også tæt på i geografisk forstand med halvanden times kørsel til Rådhuspladsen.

Med slogans som "Det er måske ikke Påskeøerne - men det er tæt på" og "Det er måske ikke Serengeti - men det er tæt på" skal danskerne lokkes til Sydhavsøerne, hvor også Postbåden på Nakskov Fjord er en af de store attraktioner. Foto: Visit Lolland-Falster
Artiklen fortsætter efter annoncen

En national indsats

Det er ikke kun på Sydhavsøerne, at man arbejder med at tiltrække det danske publikum. Sideløbende er Visit Lolland-Falster også en del af en kommende fælles national indsats.

- Samtlige danske destinationer går sammen om en større kampagne til et tocifret millionbeløb. Kampagnen skal få danskerne til at vælge Danmark, når de holder ferie. Ifølge Dansk Erhverv står turist- og oplevelsesbranchen over for et tab på alt mellem 12.000 og 47.000 jobs som konsekvens af coronakrisen, så det er afgørende at få danskerne til at vælge Sydhavsøerne og Danmark til, siger Brian Lindorf Hansen.

Kampagnen bliver primært en onlinesatning på sociale platforme og starter her i foråret.

  • Med slogans som "Det er måske ikke Påskeøerne - men det er tæt på" og "Det er måske ikke Serengeti - men det er tæt på" skal danskerne lokkes til Sydhavsøerne. Foto: Visit Lolland-Falster
  • Med slogans som "Det er måske ikke Påskeøerne - men det er tæt på" og "Det er måske ikke Serengeti - men det er tæt på" skal danskerne lokkes til Sydhavsøerne, hvor også Postbåden på Nakskov Fjord er en af de store attraktioner. Foto: Visit Lolland-Falster
  • Med slogans som "Det er måske ikke Påskeøerne - men det er tæt på" og "Det er måske ikke Serengeti - men det er tæt på" skal danskerne lokkes til Sydhavsøerne, hvor også Postbåden på Nakskov Fjord er en af de store attraktioner. Foto: Visit Lolland-Falster
Annonce
Erhverv

Ny overenskomst: Mindst 4.400 kroner mere i løn til sygeplejersker

Erhverv

Læger og jordemødre kan se frem til lønhop med ny overenskomst

Annonce
Annonce
Guldborgsund

Thea, Iben og Mark overværede voldsomt overfald: Løb ud af bus for at redde offer

Lolland

Grusom sag for retten: Mor og stedfar tiltalt for drab på spædbarn

Lolland

Giraf født på Lolland

Indland

34-årig fængsles for hackerangreb mod offentlige myndigheder

112

Afsløret: 'Virkede noget påvirket', da han kom med færgen

Indland

Med lynets hast var pengene væk

Guldborgsund

Forskningsprojekt afdækker: Her er tilflytterne til Guldborgsund Kommune

Lokal nyt

Regional tv-kanal i fyringsrunde

Vejret

Risiko for tåge og glatte veje i morgentrafikken

Indland

Kommuner efterlyser flere praktiserende læger

112

"Ganske alvorligt": Politiet efterforsker sten-ulykker efter særlig paragraf

112

Måtte betale 3.000 for sin dumhed

112

211 taget i fartkontroller: En kørte 179 km/t

Lokal nyt

Lokal elektrikeruddannelse bedømmes som landets bedste

Sport

Jon Dahl skal være landstræner

Annonce
Annonce
Guldborgsund

Ny konstituering behandlet i byrådet: - Jeg anfægter lovligheden af det her

Sport

NFH-forsvarskrumtap efter sejr: - Vi havde det mentale overtag

112

Motorvejs-spor spærret: Bil i brand

Sport

Keeper efter nederlag i topkamp: - For langt væk i begge ender

Lolland

Ungt ukrainsk par splittet i afgørende spørgsmål

Vejret

Slut med blæsevejr: Den kommende uge byder på op til 10 grader

Sport

Målfest i Boxen: - Snæver sejr over bundhold