Business LF skal sørge for, at alle henvendelser undersøges inden for et døgn - og at der er fastsat møde med relevante personer i kommunerne inden for tre døgn.
Lolland og Guldborgsund Kommuner - med Business LF som udførende - vil nu sørge for “lyn-service” til virksomheder.
Det gælder både eksisterende firmaer i landsdelen og - måske ikke mindst - virksomheder, som overvejer at etablere sig på Lolland-Falster.
De to kommuners erhvervsservice samles i Business LF. Det betyder., at erhvervslivet får én indgang. Og en garanti for hurtige svar.
Alle henvendelser skal bedømmes inden for 24 timer, og i løbet af den tid vil man indkalde til et møde, som skal holdes inden for tre døgn, med virksomheden og de nødvendige offentlige myndigheder.
Her vil man så lave en fælles køreplan for, hvordan man kommer videre med virksomhedens ønsker og planer.
- Det betyder, at eksempelvis gennemførelsen af en virksomheds-etablering eller en udvidelse af en virksomhed sker efter en nøje fastlagt plan, hvor alle ved, hvem der gør hvad og i hvilken rækkefølge. Dermed er der garanti for, at projektet får det bedst mulige forløb. Det nye initiativ med “one point contact” understreger også¨ ønsket om et ambitiøst samarbejde mellem de to kommuner, Business LF og erhvervslivet, siger Mikkel Wesselhoff, der er konstitueret direktør i Business LF.
- Den fælles erhvervsservice skal selvfølgelig være med til både at fastholde job og etablere nye arbejdspladser på Lolland-Falster, tilføjer han.