Den anerkendte danske rejsesøgemaskine Momondo er blevet solgt til britiske Cheapflights.
De har fået anerkendelse og priser af rejsemedier i hele verden. Nu er den danske rejsesøgemaskine Momondo blevet solgt.
Det er britiske Cheapflights, der er store i USA og Storbritannien på rejsesøgninger, som har købt den danske succes.
Momondos stifter og administrerende direktør Thorvald Stigsen vil ikke oplyse, hvad der er tikket ind på kontoen efter salget.
- Jeg kan kun sige, at vi har fået rede penge, siger han.
TV2, som er aktionær i Momondo, oplyser derimod, at de scorer en gevinst på cirka 46 millioner kroner på salget.
Ifølge ejerne vil det kræve betydelige investeringer at fastholde og udbygge Momondos position på markedet for søgemaskiner. Derfor har aktionærerne i Momondo i stedet for at søge kapitalpartnere altså valgt at afhænde hele selskabet.
Thorvald Stigsen understreger, at Momondo.com ikke forsvinder fra nettet.
- Det har været vigtigt, at vi kan fortsætte med at udvikle brandet Momondo. Vi er eksperter i det teknologiske og fortsætter derfor som en samlet team i København. Mit håb er, at Momondo bliver det overordnede brand internationalt, siger han.
Momondo blev banket op i 2006. Dengang var der fire ansatte, i dag er der 16 medarbejdere til at tage sig af de to millioner unikke brugere om måneden fra hele verden.
/ritzau/