Læskedrikgiganten Coca-Cola tjente flere penge i årets andet kvartal, viser onsdagens regnskab.
En navneændring og en højere, tyndere dåse var det, der skulle til, for at få flere nordamerikanere til at købe Coca-Colas sukkerfri og mere kalorielette sodavand.
Sådan forklarer den globale læskedrikgigant i hvert fald selv, at der blev langet flere Coca-Cola Zero Sugar og Diet Coke over disken i april, maj og juni.
Den sukkerfri sodavand hed tidligere Cola Zero. Men ifølge selskabet stod det ikke klart for alle kunder, at det betød, at den var uden sukker, skriver nyhedsbureauet AP.
Derfor blev navnet ændret. Samtidig relancerede man Diet Coke i en ny, slankere dåse og med forskellige smagsvarianter.
Det har været en succes for selskabet, der i årets andet kvartal havde en tocifret salgsvækst for sodavanden.
Det samlede salg af Coca-Colas produkter steg med to procent, viser regnskabet for perioden, der er fremlagt onsdag.
Nettoindtjeningen i perioden er vokset til 2,3 milliarder dollar, svarende til 14,6 milliarder kroner. Det er en stigning på 69 procent fra samme periode året før. Resultat vækker glæde i selskabets hjørnekontor.
- Vi er opmuntrede over vores resultat i indeværende år, da vi fortsætter vores udvikling som en forbrugercentreret læskedrikproducent.
- Vi har de rigtige strategier på plads og er fortsat fokuserede på at opnå vores mål for året, siger administrerende direktør James Quincey i en pressemeddelelse.
Mens indtjeningen er steget for den globale læskedrikgigant, er omsætningen faldet med 8 procent.
Det skyldes en ændring i selskabets strategi, hvor det har lagt mere af salget ud til partnere i USA. Selskabet har solgt licenser til eksterne virksomheder, der så står for salg og distribution, mens Coca-Cola får procenter af salget.
Omsætningen, som lød på 8,9 milliarder dollar - svarende til 56,6 milliarder kroner - var ligeledes højere end ventet blandt analytikere. De havde forudset et resultat på 8,5 milliarder dollar.