Femern A/S søger hjælp til tysk kommunikations-offensiv.
Hvem kan mon hjælpe Femern A/S med at lave en tysk informationskampagne i 2017?
Tunnelbyggerne har sendt kommunikations-opgaven i offentligt udbud.
- Vi ønsker at styrke vores kommunikationsindsats i Tyskland. Derfor planlægger vi en informationskampagne, der skal øge kendskabet til Femern-forbindelsen i Nordtyskland, lyder forklaringen fra pressechef Jens Villemoes, Femern A/S.
- Vi ønsker også i højere grad at give borgerne god og faktuel information om vores arbejde og imødegå de misforståelser og myter, som modstanderne af projektet søger at udbrede.
I forvejen har Femern A/S bebudet ansættelsen af en journalist, der kan hjælpe tunnelbyggerne med det tyske informationsarbejde.
“Femern A/S mener, at folk i Schleswig-Holstein, specielt i Ostholstein og på Fehmarn, skal have let adgang til korrekte og opdaterede informationer om Femern Bælt-forbindelsen - inklusive dens fordele på lang sigt”, hedder det i udbudsmaterialet.
Her søges efter en rådgiver, der kan udvikle og udføre en informationskampagne, der vil fremme forståelsen af projektet. Der er deadline på licitationen 20. januar næste år, med planlagt kontraktunderskrivelse 28. februar 2017.
Det kommende år anses for at være afgørende i forhold til den tyske godkendelse af Femern Bælt-projektet. Femern A/S skal i februar aflevere sine bemærkninger til de 12.600 høringssvar, tyskerne har indsendt i forbindelse med dette års offentlighedsfase.
Derefter følger en række møder, hvor dem, der har gjort indsigelse, mødes med eksperter fra Femern A/S. Her skal der med godkendelsesmyndigheden for bordenden udveksles informationer og argumenter, inden myndighederne træffer en endelig beslutning.
Det er den beslutning, der blandt andet med henvisning til det store antal indsigelser, netop er udsat til midten af 2018.
Du kan læse mere om de tyske klager til projektet i tirsdagens udgave af Folketidende.
Klik her for at læse Folketidende på PC