Annonce
Forside

Kundeservicefolk frygter fyringer efter farvel til TDC

Hos TDC's kundeservicemedarbejdere i København, Aarhus og Sønderborg blev onsdagen ikke helt som ventet. Klokken 11:59 tikkede en mail ind hos 800 ansatte om, at deres job er rykket til en ny virksomhed og fremover skal varetages fra Sønderborg og London.

Klokken 12 blev alle de ansatte så orienteret om, at dele af TDC's kundeservice overtages af den amerikanske servicegigant Sitel, fortæller fællestillidsrepræsentant Pia Holmgaard Olsen fra TDC. Det kom som noget af et chok for mange af de ansatte, som snart skal søge nyt job.

- Der har været udmeldinger fra ledelsen om, at man ser på besparelser og forbedret kundetilfredshed, og at man har set sig om efter andre selskaber. Men alle har nok tænkt, at det ville ramme naboen. Jeg tror, at mange er overraskede og skuffede, siger hun.

De ansatte har samme løn og arbejdsplads indtil oktober 2015, men herefter flytter Sitel alle arbejdsopgaverne til Sønderborg og London.

Ifølge koncerndirektør i TDC Jens Aaløse kan det formentligt ske, uden at nogen skal fyres, fordi kundeserviceafdelingen i forvejen har en høj udskiftning af medarbejdere, og at man derfor kan klare det med naturlig afgang.

Det billede kan Pia Holmgaard Olsen dog ikke helt genkende, og hun frygter, at mange af kollegerne vil blive fyret.

- De ansatte har fået besked om, at de kan søge til Sønderborg eller London. De fleste griner lidt af det. Der er måske nogle få af de unge, som ser det som en sjov udfordring, men mange er jo etablerede og har familie, så det vil ikke være en mulighed for os, siger hun.

- De ansatte har fået at vide, at kan søge andre job i TDC eller Sitel, men der er ikke særligt mange ledige stillinger. Det kan godt være, at der er enkelte job at få, men ikke nok til alle de mennesker, siger Pia Holmgaard Olsen.

Desuden undrer de ansatte sig over udmeldingen fra ledelsen om, at den amerikanske servicegigant Sitel kan klare opgaverne med færre ansatte, men samtidig forbedre kvaliteten for kunderne markant.

- Ifølge ledelsen er det primære formål med aftalen, at man vil have højere kundetilfredshed. Men set fra medarbejdernes side er det her et spørgsmål om, at der kan spares 20 procent, siger Pia Holmgaard Olsen.

/ritzau/

Annonce
Maribo

Renoveringskapløb: Flere huse ramt af råd

Sport

Slagen NFC-spiller: - Det er en hård omgang

Annonce
Annonce
Maribo

Renoveringskapløb: Flere huse ramt af råd

Sport

Nye tørre tæsk til chanceløse Nykøbing FC

Sport

Slagen NFC-spiller: - Det er en hård omgang

Guldborgsund

Frank fra Kastaniegaarden til topmøde

Lolland

Kommunalt forslag betyder store udgifter for husejere

112

Bagagen lugtede mistænkeligt - og det var der en grund til

Nordfalster

- Jeg bliver så harm over, at det bliver ødelagt for dem, der gør noget for andre

Guldborgsund

Nyt samarbejde? Kan ikke sige så meget konkret endnu

Maribo

Karen Margrethe druknede i vandmasserne

Guldborgsund

Simon Hansen ser tabte forældre

Sport

Efter tre nederlag i træk: - Vi tager til Roskilde for at få noget med hjem

Lolland

Skybrud kan ramme folkemøde: Vi har beredskabet klar

Guldborgsund

Brobyggeri når milepæl - og det kan bilisterne glæde sig over

Guldborgsund

Holger Schou er pissehamrende stolt

Lolland

Jørgen har været med hver gang siden 1974: - Det er svært at stoppe

Annonce
Annonce
Lolland

Snart ryger de ud: - Jeg synes, det er lidt diskriminerende

Lolland

Basse, kaffe og politisk debat: Nu er det i gang

Udland

Trump kendt skyldig: Ingen er hævet over loven

Lolland

Dansk tv-kendis: Sydhavsøerne har det hele

112

55-årig sigtet for voldtægt af ung kvinde: Nu har retten talt

Guldborgsund

Efter tronskifte: Nu melder kongehuset ud om lokal protektion

Guldborgsund

Stor redningsøvelse ud for Gedser