Annonce
Forside

TDC-chef: Sitel kan give bedre service med færre ansatte

Selvom TDC's kundeservice fremover skal varetages af færre ansatte, så vil telegigantens kunder fremover blandt andet opleve, at der er kortere vej fra at løfte røret, til man får en servicemedarbejder i røret.

Ifølge TDC's koncerndirektør, Jens Aaløse, vil kunderne kun få en bedre oplevelse ud af, at TDC nu siger farvel til 800 danske ansatte, som fra oktober bliver outsourcet til amerikanske Sitel.

- Vi tror, at Sitel kan håndtere det med færre ressourcer, end vi er, men hvor mange kan vi ikke sige. Det er nok ikke voldsomt store tal, siger Jens Aaløse.

Selvom der nu bliver færre stillingsnumre, så regner koncerndirektøren med, at fyringer langt hen ad vejen vil kunne undgås i afdelingerne for kundesupport, hvor de ansatte typisk ikke er ansat så lang tid ad gangen.

- Vi tror, at vi kan håndtere det via naturlig afgang, fordi vi har at gøre med en afdeling i TDC, hvor medarbejderomsætningshastigheden er høj. Det er den af helt naturlige årsager, fordi der er mange yngre medarbejdere, der starter på studie og andet, siger han.

Som en del af aftalen om at lade Sitel tage sig af en stor del af praktiske kundeservice-opgaver bliver stillinger flyttet fra København og Aarhus til Sønderborg og London.

Omkring 150 danskere skal fremover tage telefonen fra et kontor i London, når TDC's kunder ringer for at spørge om hjælp.

Samtidig har Sitel forpligtet sig til at forbedre kvaliteten af kundeservice blandt andet ved hurtigere svartider.

Koncerndirektøren kan ikke sige noget om, hvad de konkrete mål er med den forbedrede kvalitet.

- Men vi har tilladt os at bruge formuleringen, at der vil kommer et signifikant løft i den kundeoplevede kvalitet. Det betyder, at kunder fra oktober vil opleve bedre tilgængelighed, når man ringer til TDC, siger han.

- Jeg vil ikke blive overrasket, hvis man oplever svartider, der er to til tre gange hurtigere end i dag, siger Jens Aaløse.

Ledelsen i TDC satte i begyndelse af året et større analysearbejde i gang for at finde frem til, hvilke dele af koncernen der kan overtages af eksterne partnere.

Og det er måske ikke sidste gang, at opgaver i TDC overlades til andre virksomheder. Koncerndirektøren kan sagtens forestille sig flere outsourcingrunder i fremtiden.

- Men i forhold til den afdeling, hvor jeg arbejder i TDC, er der ingen konkrete planer, siger Jens Aaløse, som sidder i spidsen for service- og supportfunktioner i TDC.

/ritzau/

Annonce
Vejret

Nu er sommeren her: Så varmt bliver det på LF

Sport

Slagen NFC-spiller: - Det er en hård omgang

Annonce
Annonce
Vejret

Nu er sommeren her: Så varmt bliver det på LF

Maribo

Renoveringskapløb: Flere huse ramt af råd

Sport

Slagen NFC-spiller: - Det er en hård omgang

112

Næstvedere opfordres til at blive inden døre under brand

Sport

Nye tørre tæsk til chanceløse Nykøbing FC

112

Bagagen lugtede mistænkeligt - og det var der en grund til

Lolland

Kommunalt forslag betyder store udgifter for husejere

Guldborgsund

Nyt samarbejde? Kan ikke sige så meget konkret endnu

Maribo

Karen Margrethe druknede i vandmasserne

Guldborgsund

Frank fra Kastaniegaarden til topmøde

Sport

Efter tre nederlag i træk: - Vi tager til Roskilde for at få noget med hjem

Guldborgsund

Simon Hansen ser tabte forældre

Nordfalster

- Jeg bliver så harm over, at det bliver ødelagt for dem, der gør noget for andre

Guldborgsund

Holger Schou er pissehamrende stolt

Lolland

Basse, kaffe og politisk debat: Nu er det i gang

Annonce
Annonce
Guldborgsund

Brobyggeri når milepæl - og det kan bilisterne glæde sig over

Lolland

Skybrud kan ramme folkemøde: Vi har beredskabet klar

Lolland

Jørgen har været med hver gang siden 1974: - Det er svært at stoppe

Lolland

Dansk tv-kendis: Sydhavsøerne har det hele

Lolland

Snart ryger de ud: - Jeg synes, det er lidt diskriminerende

Guldborgsund

Efter tronskifte: Nu melder kongehuset ud om lokal protektion

Guldborgsund

Stor redningsøvelse ud for Gedser