Annonce
Forside

TDC siger farvel til hver 10. ansatte i Danmark

Omkring 800 medarbejdere i TDC's kundesupport får ny arbejdsgiver til efteråret, og samtidig må en del af de ansatte på sigt sandsynligvis sige farvel til deres job.

Den amerikanske serviceudbyder Sitel overtager en del af opgaverne med kundesupport i den hidtil største outsourcingrunde hos TDC, som berører omkring hver 10. ansatte i Danmark, oplyser selskabet.

- Det er den hidtil mest omfattende outsourcing i koncernen, og det har været vigtigt for os at sikre medarbejderne størst mulig tryghed i processen. Det har vi opnået med aftalen med Sitel, siger koncerndirektør Jens Aaløse, TDC Group, i en pressemeddelelse.

Aftalen betyder, at de omkring 800 TDC-medarbejdere fra 6. oktober er ansat i Sitel. De ansatte sidder i dag i København, Aarhus og Sønderborg, men på sigt vil Sitel flytte job fra København og Aarhus til Sønderborg og London. Det ventes gennemført med udgangen af 2015.

Ifølge TDC venter Sitel, at der ved udgangen af 2015 vil være omkring 150 TDC-ansatte i afdelingen i London.

Med aftalen sparer TDC udgifter til kundesupport. En del af besparelsen skal dog gå til at opkvalificere resten af de tilbageværende ansatte i TDC's kundeservice. De omkring 1850 ansatte vil gennemgå et uddannelsesprogram, som skal forbedre kundeservice, lyder det.

- Jeg er meget tilfreds med, at vi har fået en aftale med Sitel om at varetage vores support, siger Jens Aaløse.

- Det sikrer en fremragende supportfunktion, og samtidig frigiver det ressourcer, som gør det muligt for os over tid at levere væsentligt bedre kundeservice, tilføjer han.

De 800 berørte ansatte står primært for at yde praktisk hjælp til kunderne med for eksempel opsætning, fejlretning og spørgsmål om regninger.

Alle medarbejdere fortsætter ifølge TDC umiddelbart på uændrede løn- og ansættelsesvilkår og bliver indtil videre siddende ved samme skriveborde.

Sitel forpligter sig i aftalen med TDC Group blandt andet til at nedbringe ventetiden på telefonsupport markant i forhold til i dag.

- Sitel er en virksomhed, som er specialiseret i at drive kundesupport på højt niveau, og det kan i sig selv løfte kvaliteten, siger Jens Aaløse.

Ledelsen i TDC satte i begyndelse af året et større analysearbejde i gang for at finde frem til, hvilke dele af koncernen der kan overtages af eksterne partnere.

/ritzau/

Annonce
Maribo

Renoveringskapløb: Flere huse ramt af råd

Sport

Slagen NFC-spiller: - Det er en hård omgang

Annonce
Annonce
Maribo

Renoveringskapløb: Flere huse ramt af råd

Sport

Nye tørre tæsk til chanceløse Nykøbing FC

Sport

Slagen NFC-spiller: - Det er en hård omgang

Guldborgsund

Frank fra Kastaniegaarden til topmøde

Lolland

Kommunalt forslag betyder store udgifter for husejere

112

Bagagen lugtede mistænkeligt - og det var der en grund til

Nordfalster

- Jeg bliver så harm over, at det bliver ødelagt for dem, der gør noget for andre

Guldborgsund

Nyt samarbejde? Kan ikke sige så meget konkret endnu

Maribo

Karen Margrethe druknede i vandmasserne

Guldborgsund

Simon Hansen ser tabte forældre

Sport

Efter tre nederlag i træk: - Vi tager til Roskilde for at få noget med hjem

Lolland

Skybrud kan ramme folkemøde: Vi har beredskabet klar

Guldborgsund

Brobyggeri når milepæl - og det kan bilisterne glæde sig over

Guldborgsund

Holger Schou er pissehamrende stolt

Lolland

Jørgen har været med hver gang siden 1974: - Det er svært at stoppe

Annonce
Annonce
Lolland

Snart ryger de ud: - Jeg synes, det er lidt diskriminerende

Lolland

Basse, kaffe og politisk debat: Nu er det i gang

Udland

Trump kendt skyldig: Ingen er hævet over loven

Lolland

Dansk tv-kendis: Sydhavsøerne har det hele

112

55-årig sigtet for voldtægt af ung kvinde: Nu har retten talt

Guldborgsund

Efter tronskifte: Nu melder kongehuset ud om lokal protektion

Guldborgsund

Stor redningsøvelse ud for Gedser