Kurt Bull mangler tandhjul og vandpumpe.
NYKØBING Henover weekenden har der været ubudne gæster hos British Sportscars på Herningvej. Den slags er jo aldrig nogen særlig behagelig melding at modtage - særligt ikke, når man er langt væk fra sin forretning.
Men for det meste kan gode forsikringer sørge for, at det stjålne bliver erstattet. Det er desværre her, Kurt Bull, ejer af British Sportscars, løber ind i problemerne. For en del af de ting, der er blevet stjålet, er nemlig stort set umulige at skaffe, selv med uendeligt dybe lommer, forklarer Kurt Bull.
- De har jo taget lidt forskelligt. De har ryddet hele skabet med merchandise, diverse kørebriller, hatte og den slags. Ja, de har endda nappet sådan en lille pedalbil til børn, jeg har haft stående i mange år! Det er jeg selvfølgelig ked af, men det er ikke der, problemet ligger, siger Kurt Bull.
Nej, den helt store udfordring er, at der er blevet taget forskellige dele, der hører til en særdeles speciel bil, Kurt har gået og rodet med i længere tid. En MG MGA Twin Cam fra 1959.
- Sådan en er vel en halv million kroner værd. Jeg havde modtaget den i bytte for en anden bil og har været i gang med at restaurere den, så motoren er skilt ad, forklarer ejeren af British Sportscars.
Der er lavet i omegnen af 1.000 biler med præcis den motor. Delene duer ikke til andre, og derfor undrer det Kurt, at nogen har valgt at tage tilfældige tandhjul og anden indmad fra en motor uden at tage resten med.
- Vandpumpen er røget med. Og en masse tandhjul, kædestrammeren, og hvad der ellers sidder under tankdækslet og forpladen. Men der ligger stadig manifolden, topstykket, karburatorer og meget andet.
Hans spinkle håb er, at der er tale om alvorlige drengestreger. Delene er intet værd uden motoren, og Kurt håber, han ser dem igen.
- Hvis tyvene læser med, så stil dem gerne ude foran i en kasse. Så beholder I bare resten.