Så er der flere fyringer på vej i mediebranchen.
Denne gang er det gået ud over med arbejderne på ungdomsmagasinet Chili, der lukker og siger farvel til 19 medarbejdere.
Chili udkommer i cirka 85.000 eksemplarer og uddeles gratis - primært på danske uddannelsesinstitutioner. Men nu kan landets gymnasieelever læse bladet for sidste gang i februar.
Årsagen til lukningen er en del af en større strategi for gratismagasiner fra udgiveren Aller. Selskabet vil blandt andet samle magasiner, der hidtil er blevet udgivet i Chili Group, i en helt ny enhed, som skal gå under navnet "Aller Client Publishing".
- Vi er naturligvis meget kede af, at vi i den forbindelse bliver nødt til at opsige 19 medarbejdere, men vi gør alt, hvad vi kan for at hjælpe alle videre til nye muligheder.
- Vi må erkende, at interessen blandt annoncørerne for Chili magasinets koncept ikke længere er tilstrækkelig stor til at sikre den fremtidige drift, skriver bestyrelsesformand i Chili Group og kommerciel direktør i Aller Media, Jesper Ulsø, på Allers hjemmeside.
Det er ikke kun skribenter, der mister deres job.
Det er nemlig også en del af den nye strategi, at de administrative funktioner i det nye Aller Client Publishing bliver outsourcet. Nogle af de 19 fyrede medarbejdere vil derfor være administrative folk.
Siden april 1986 har man kunnet læse Chili.
/ritzau/