Turistaktører går sammen om fælles markedsføring.
- Sammen er vi stærke, og sammen kan vi med større gennemslagskraft skabe en fortælling om alt det fantastiske, Lolland-Falster har at byde på.
Det slog Marie Louise Friderichsen, turistchef i Lolland Turistråd, fast i går, da det nye markedsføringssamarbejde “Lolland-Falster Markedsføring” blev lanceret på Færgen Lolland.
Her er landsdelens små og mellemstore turistaktører gået sammen om at promovere de mange oplevelser, de hver især har at byde på, i samlet flok overfor et nationalt publikum.
Troen på, at det kan skabe et boost med flere overnatninger og øget vækst, var til at få øje på.
- Der er ingen tvivl om, at vi kan nå et bredere publikum ved at være med i dette samarbejde, fremfor hvis vi markedsfører os individuelt. Så jo, jeg tror, at vi kommer til at sælge mere vin ved at være med, lød det fra Harald Krabbe, Frederiksdal.
Også Frank Rubæk, teaterchef for NørregadeTeatret, tror på, at samarbejdet kan skabe øget kendskab til teatret udenfor landsdelen.
- Ved at være samarbejdspartnere kan vi hjælpe hinanden med at skabe øget opmærksomhed på den enkelte aktør, sagde Rikke Fabienke, forretningschef i Business LF.
Læs meget mere om tiltaget i artiklerne Nyt markedsføringssamarbejde skudt igang, For Færgen handler det om at sælge færgebilletter og virksomhederne tror på samarbejde, i torsdagens Folketidende.
KLIK her for at læse Folketidende på PC
Klik her for at læse via en mobil enhed