Tyskkurser på CELF skal optimere betjeningen af tyske turister i butikker, hoteller og restaurationer, fordi det forventes, at der kommer mange flere tyske turister til regionen i de kommende år.
Markedsføringen mod det tyske turismemarked intensiveres, og derfor har Business LF og Vordingborg Udviklingsselskab opfordret CELF til at udvikle et kursus i tysk sprog og kultur for ansatte i butikker, hoteller og restaurationer.
Region Sjælland forventer, at der vil komme mange flere tyske turister i de kommende år tik regionen, blandt andet fordi der i øjeblikket i Tyskland introduceres billige endagsbilletter via Rostock og Puttgarden med Inter Combi Ticket og Fehmarn Belt Ticket.
Det stiller øgede krav til detailbranchen og turisterhvervets tyskkundskaber.
- Det er vigtigt at vi i butikkerne og i turismevirksomhederne kan give en god service til de tyske turister hos os, således at de føler sig velkomne, siger Jane Errebo fra Business LF.
Kursets indhold er målrettet turisterhvervene og fokuserer på kommunikationstræning, talefærdighed og kulturforståelse, herunder høflighed og tiltaleform på tysk. Deltagerne på kurset vil via praktiske øvelser forbedre deres sikkerhed i at tale tysk og samtidig lære, hvordan man bedst muligt kan betjene de tyske gæster.
- Det vigtigste er, at de tyske turister og gæster føler sig velkomne på Lolland Falster og Sydsjælland, at de bliver mødt med et ”Willkommen” og får lyst til at komme igen og igen og igen, siger Joan Halager-Dam fra CELF.