Lokal servicestation har fået stor anerkendelse efter "kanonflot" år.
MARIBO Da Deres udsendte arbejdede på Q8 tankstationen i Maribo i 1996, handlede det mest om at modtage betaling for benzin, øl, slik og bilvask ... sådan er det ikke længere.
- I dag er en tankstation jo ikke længere en tankstation, men en servicestation. Bare i de 10 år, jeg har været her, har det ændret sig voldsomt, fortæller forretningschef hos Q8 i Maribo David Dziadula.
Stationen har netop vundet prisen som Danmarks bedste Q8-servicestation 2021 i kapløb med 100 andre stationer. Så nu har de ansatte en gigantisk pokal og æren at spejle sig i på arbejdet.
Titlen skyldes, ifølge distriktschef hos Q8, Orla Hansen, at stationen i Maribo har succes på alle parametre.
- Stationen ligger til at lave et rekordoverskud i år. Det er mere end en fordobling af sidste års resultat og langt over budgettet. Det formår de, fordi de har en rigtig god ledelse, som er et forbillede for andre, siger han og bemærker, at stationen i Maribo har været hjælpestation for andre i distriktet.
- De har ekstremt meget overskud og møder altid en opgave med et smil og lyst til at løse de udfordringer, vi står overfor, roser han.
- Det er generelt rigtig svært at få ungarbejdere lige nu. Problemet er ligesom strømmet ned nordfra. Derfor har vi hjulpet til, hvor vi kunne, forklarer David Dziadula fra Maribo.
For den lokale forretningschef kom prisen som en stor overraskelse.
- Jeg havde slet ikke set den komme. Jeg kan godt lide at få ros, men det er ikke det, jeg går efter. Og det her er jo heller ikke en pris til mig, men til hele teamet. Så jo, det er da vildt fedt, smiler han.
Stationen i Maribo ligger i top på indtjening i hele distriktet, der dækker hele Sjælland minus indre København, og kommer ifølge forretningschefen ud med et "kanonflot resultat" i år.
Det er der ifølge David Dziadula mange grunde til - blandt andet en stram styring af omkostninger på produkter og personale.
- Vi laver eksempelvis ikke for meget mad, så vi skal smide ud. Og vi er med i Too-good-to-go-ordningen med både en morgenmadspose og en aftensmadpose. Samtidig har vi utrolig loyale kunder. Lokalsamfundet er helt klart vores rygrad, siger han.
Med loyale kunder, en pris som Danmarks bedste og dygtige medarbejdere - hvad kan en forretningschef så ønske sig mere?
- Jeg ved det faktisk ikke ... Måske at vi også fremover kan få medarbejdere, som har en passion for det her, siger David Dziadula.