Annonce
Lolland

Q8 i Maribo er landets bedste

I dag har servicestationen nærmest et helt bageri og en takeaway-restaurant i butikken. Ifølge David Dziadula har det en stor del af butikkens succes. - Der er rigtig meget salg i det. Og vi har her i Maribo lagt meget stor vægt på, at det skal se friskt og lækkert ud hele tiden, siger han. Ud over de vanlige hotdogs i alle afskygninger, romkugler og spandauere sælger en servicestation i dag alt fra paninier og wraps over kebabhorn, nuggets og skyr til mange slags donuts og plantebaseret mad. Foto: Flemming Karlsen

Lokal servicestation har fået stor anerkendelse efter "kanonflot" år.

MARIBO Da Deres udsendte arbejdede på Q8 tankstationen i Maribo i 1996, handlede det mest om at modtage betaling for benzin, øl, slik og bilvask ... sådan er det ikke længere.

- I dag er en tankstation jo ikke længere en tankstation, men en servicestation. Bare i de 10 år, jeg har været her, har det ændret sig voldsomt, fortæller forretningschef hos Q8 i Maribo David Dziadula.

Stationen har netop vundet prisen som Danmarks bedste Q8-servicestation 2021 i kapløb med 100 andre stationer. Så nu har de ansatte en gigantisk pokal og æren at spejle sig i på arbejdet.

Titlen skyldes, ifølge distriktschef hos Q8, Orla Hansen, at stationen i Maribo har succes på alle parametre.

- Stationen ligger til at lave et rekordoverskud i år. Det er mere end en fordobling af sidste års resultat og langt over budgettet. Det formår de, fordi de har en rigtig god ledelse, som er et forbillede for andre, siger han og bemærker, at stationen i Maribo har været hjælpestation for andre i distriktet.

- De har ekstremt meget overskud og møder altid en opgave med et smil og lyst til at løse de udfordringer, vi står overfor, roser han.

- Det er generelt rigtig svært at få ungarbejdere lige nu. Problemet er ligesom strømmet ned nordfra. Derfor har vi hjulpet til, hvor vi kunne, forklarer David Dziadula fra Maribo.

For den lokale forretningschef kom prisen som en stor overraskelse.

- Jeg havde slet ikke set den komme. Jeg kan godt lide at få ros, men det er ikke det, jeg går efter. Og det her er jo heller ikke en pris til mig, men til hele teamet. Så jo, det er da vildt fedt, smiler han.

Stationen i Maribo ligger i top på indtjening i hele distriktet, der dækker hele Sjælland minus indre København, og kommer ifølge forretningschefen ud med et "kanonflot resultat" i år.

Det er der ifølge David Dziadula mange grunde til - blandt andet en stram styring af omkostninger på produkter og personale.

- Vi laver eksempelvis ikke for meget mad, så vi skal smide ud. Og vi er med i Too-good-to-go-ordningen med både en morgenmadspose og en aftensmadpose. Samtidig har vi utrolig loyale kunder. Lokalsamfundet er helt klart vores rygrad, siger han.

Med loyale kunder, en pris som Danmarks bedste og dygtige medarbejdere - hvad kan en forretningschef så ønske sig mere?

- Jeg ved det faktisk ikke ... Måske at vi også fremover kan få medarbejdere, som har en passion for det her, siger David Dziadula.

Maria Clausen er timelønnet medarbejder på Q8 i Maribo. Netop nu søger stationen unge medarbejdere. Foto: Flemming Karlsen
Medarbejderne har hygiejnekursus og lærer at styre en butik selv. Via rutineskemaer sikres det, at der er fyldt pænt op hele tiden. Foto: Flemming Karlsen
26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
  • I dag har servicestationen nærmest et helt bageri og en takeaway-restaurant i butikken. Ifølge David Dziadula har det en stor del af butikkens succes. - Der er rigtig meget salg i det. Og vi har her i Maribo lagt meget stor vægt på, at det skal se friskt og lækkert ud hele tiden, siger han. Ud over de vanlige hotdogs i alle afskygninger, romkugler og spandauere sælger en servicestation i dag alt fra paninier og wraps over kebabhorn, nuggets og skyr til mange slags donuts og plantebaseret mad. Foto: Flemming Karlsen
  • Maria Clausen er timelønnet medarbejder på Q8 i Maribo. Netop nu søger stationen unge medarbejdere. Foto: Flemming Karlsen
  • Medarbejderne har hygiejnekursus og lærer at styre en butik selv. Via rutineskemaer sikres det, at der er fyldt pænt op hele tiden. Foto: Flemming Karlsen
  • 26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
  • 26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
  • 26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
  • 26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
  • 26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
  • 26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
  • 26.11.2021. Q8 i Maribo er blevet kåret til Danmarks bedste Q8-servicestation. Samtidig har butikken et kæmpe overskud på regnskabet for i år, og hjælper andre servicestationer i distriktet. Vi mødes med forretningsleder David Dziadula. (Foto: Flemming Keith Karlsen) Foto: Flemming Karlsen
Annonce
Lolland

Vil afværge lokal katastrofe: - Der er et kæmpe arbejde foran os

Maribo

Var selv med til at lukke dem: Nu var han med til åbningen af en ny

Annonce
Annonce
Dølle

Så er vi i gang: Gobs fyrede op under festen i Markedsteltet

Dølle

Harske Hubbi går efter Dølle-rekord

Dølle

Unge Dølle-veteraner: Der er nok mange, der pjækker i morgen

Indland

Messerschmidt måtte aflyse 1. maj-møde på grund af sikkerhed

Guldborgsund

Chok, chok, chok fra Vestlolland

112

Uvenner ude på marken: Fik slag i hovedet

Maribo

Var selv med til at lukke dem: Nu var han med til åbningen af en ny

112

Hurtigt personale fik slukket brand

Guldborgsund

René fordobler overskuddet

Indland

86.000 danskere er afhængige

Lolland

50.000 træer og buske plantes: Ny skov indvies

Guldborgsund

Helt vildt: Lokal forestilling nomineret til landets største teaterpris

Guldborgsund

En kongelig propel er landet på Dølle

112

Snuppet med stor mængde narko: Skjult i hemmelige rum i bilen

Sport

NFH-semifinalemodstander fundet

Annonce
Annonce
Dølle

Så er markedspladsen åben

Politik

Dansk minister afbryder 1. maj-tale

Indland

Ung kvinde løsladt i mørklagt terrorsag

Guldborgsund

Kampfly spottet over Falster: Her er forklaringen

Lokal nyt

Meget har ændret sig: Dette er nyt på Dølle

Erhverv

Scandlines skifter ud i direktionen: Her er de nye navne

Guldborgsund

Fagforeninger på 1. maj: Vi drukner i vores egen succes