En legende vender tilbage.
Alfa Romeo sætter et hårdt angreb ind på Mercedes-AMG C63 og BMW M3 med en ny GTA, som de selv kalder et "betydningsfuldt comeback" til markedet for højpotente gadebiler.
Der hvor Mercedes-AMG C63 og BMW M3 huserer.
Kræfterne til det italienske muskelbundt leveres af en 2,9 liter V6-motor, som i Giulia Quadrifoglio-udgaven, men med kalibrering af motorstyringen og en Akrapovic-udstødning i titaium er ydelsen hævet fra 503 til 533 heste.
Det skulle give en acceleration fra stående til 100 km/t. på 3,9 sekunder, og med 20" hjul med centerlås og en forøget sporvidde på 50 mm er den også hurtigere omkring hjørnerne.
Den ny Giulia fås også i en hardcore GTAm-version, der nok er gadelovlig, men som primært henvender sig til dem, der bare vil tage den ud på racerbanerne. Alfa har i versionen pillet bagsæderne ud og erstattet dem med kulfiberforsæder, sekspunktseler og andre racerdetaljer.
Den har også fået en voldsom hækspiler, der understreger, at den er noget helt specielt.
Og så rykker den fra 0-100 på 3,6 sekunder.
For begge versioner gælder det, at de er lettet med 100 kilo i forhold til standard-Giulia'en. Det er sket ved flittigt brug af kulfiber til blandt andet motorhjelm, tag, kofangere, skærmforøgere og drivaksel.
Alfa Romeo bygger i alt kun 500 GTA- og GTAm-modeller, og prisen ventes at starte lige over 100.000 pund.