S-Cross 1,4 Hybrid lanceres i tre udstyrsvarianter, Active, Exclusive og Adventure.
Suzuki Vitara og S-Cross kommer nu med mere sikkerhedsudstyr og et nyt kraftigt 48V-hybridsystem - til næsten uændrede priser.
Sikkerhedsudstyret omfatter som standard både automatisk nødbremse og aktiv fartpilot.
Og takket være en højere spænding i det nye 48V hybridsystem er det både muligt at regenerere og opsamle mere energi fx. ved speederslip og under nedbremsning, ligesom elmotoren kan assistere turbomotoren mere og oftere under kørslen.
Vitara 1,4 Hybrid og S-Cross 1,4 Hybrid kommer med en ny generation af 1,4 Boosterjet turbomotoren, der yder 129 hk og takket være en ny type turbolader er drejningsmomentet øget med 15 Nm, så den samlede ydelse er nu 235 Nm fra blot 2.000 o/min.
Vitara 1,4 Hybrid, som jeg syntes er en af de fineste mindre SUV'er, har nu et gennemsnitligt forbrug ved blandet kørsel på 17,5 km/l ifølge den nye WLTP-norm, mens S-Cross 1,4 Hybrid klarer op til 17,9 km/l.
Det svarer til, at hybridmodellerne kører op til 20 procent længere på literen, afhængig af model, mens CO2-udledningen er reduceret med op til 17 procent.
Både Vitara 1,4 Hybrid og S-Cross 1,4 Hybrid er nu i energiklasse A+, og den halvårlige ejerafgift er derfor blot 540 kr.
Vitara 1,4 Hybrid lanceres i de to udstyrsvarianter Active og Adventure. Priserne starter på 239.990 kroner for Vitara 1,4 Hybrid Active, mens topmodellen Adventure med mere udstyr koster 259.990 kroner. Begge varianter kan leveres med AllGrip 4WD for en merpris på blot 25.000 kr.
Sammenlignet med Vitara 1,4 Boosterjet uden hybridteknologi er der tale om en beskeden prisstigning for Active-modellen på kun 2.000 kroner, hvilket altså inkluderer både den store sikkerhedspakke og hybridteknologi, mens Adventure-modellen er blevet 8.000 kroner billigere end modellen uden hybrid.
S-Cross 1,4 Hybrid lanceres i tre udstyrsvarianter, Active, Exclusive og Adventure. For indstigningsmodellen Active starter priserne på 244.990 kroner, hvilket er 4.000 billigere end den tidligere model uden hybridteknologi.
Adventure-versionen koster 266.990 kroner Inklusive el-betjent panoramasoltag og indtræk i læder.