Af Marty Wouters Stationsvej 20 4873 Væggerløse
Jeg var allerede blevet bange for at der var sket noget med Ingolf Møller Pedersen. De sidste to dage var der ingen indlæg i den avis, som jeg er med til at betale. Normalt sker dette hver anden dag selv om der er mange andre indlæg som kunne være informativt eller spændende for omverden. Ingolf, vi er trætte at høre på samme melodi hver anden dag.
Jeg har læst at Ingolf tilhører Toreby L. med udtryk ? Lolland?, og der skulle det helst blive. Blandt dig udenom Falster eller diskuter med et par specialister, som jeg gerne vil give adresse og mail på.
Vi har hørt flere gange, hvor mange turister har været på et toget fra Gedser til Nykøbing og tilbage. Jeg bor lige ved siden af sporene og kan se hver eneste dag, at der ingen er med i dette tog, medmindre det er dig. Ikke alene at der bruges CO2 hver dag, men det er i det hele taget komplet uøkonomisk at sende toget frem og tilbage (med mindre, der en nogle som kan køre gratis, og man får statspenge til at opretholde denne linje).
Alle andre ideer, som også Jette Rau kom med, er komplet i vejret. Skinner skal tages væk. Med indtægten, som man kan få af salg af gammelt jern, kan der blive en dejlig sti fra Gedser til Nykøbing for alle brugere, og alle unge arbejdsløse kan få et fornuftigt arbejde til at etablere en natursti. Når man kigger på grusgraven kan der også her etableres nogle primitive hytter på strækningen.
Remisen skal væk, det ligner en losseplads, drukbule, hvor der kan bruges penge dag ind dag ud uden at der kommer resultater, når man kommer som turist får man et chok, når man ser dette første billede.
Tiden er kommet, hvor man i den tyske del har fjernet skinneanlæg og har bestemt sig for at alt trafik fra Berlin og København skal over Rødby, med eller uden bro.
Når der skal bruges 120 millioner kroner, har jeg et forslag: Man kan få alle trafikanter transporteret til Nykøbing i de næste mange år med Taxi.
Vi som fastboende får måske den lejlighed til at køre på en vej som endeligt ikke er i standard af 1942, hvor den var en startbane.
Selve stationen kunne bruges eller ombygges som en ?Hostel? på den ene side og en udstilling på den anden.
En cykelrute på de nuværende skinner kunne bidrage til at der blev klarhed omkring ?at bo på Sydfalster?. Tænk på, hvor interessant det kunne være at se en losseplads med dens beboere (rotter), når man cyklede forbi.
Nej! Det rigtige er: Væk med alle traktorer på spidstimer, få den vej endeligt udbygget, så alle kan komme til uden besvær, og så skulle det endeligt være muligt at også den sydlige spids af Danmark endeligt fik en motorvej.
Det, som jeg glemte at fortælle, var: Det tog som kører frem og tilbage hver eneste dag bruger, mandskab, materiel og en del CO2 smides ude i naturen for et par mennesker som ikke har set, at vi skriver 2008 snart 2009, at remisen ikke skal være et træfpunkt til øldrikkere og at endeligt der skal sker noget drastisk i den sydlige del, som ikke kan opvejes med debat, seminar, gode ideer eller lignede, men kun med investering som er højst nødvendigt, og disse skulle helst komme fra kommunen, med eller uden at man kan få almisser fra EU.
Der er betalt nok skat i denne del af Danmark, så at det kunne være muligt at investere.