Med et år til VM har danskerne allerede store forventninger til landsholdet, der fredag møder Færøerne.
Danskerne har en stor tro på, at det danske herrelandshold i fodbold vil nå langt til næste års VM i Qatar.
Det viser en Voxmeter-undersøgelse foretaget for Ritzau, et år før slutrunden skydes i gang.
Ovenpå en foreløbig suveræn VM-kvalifikation med otte sejre i otte kampe er danskerne blevet spurgt, hvor langt landstræner Kasper Hjulmands hold skal nå ved VM, for at de vil betegne slutrunden som en succes.
Her svarer 11,6 procent af danskerne, at fodboldlandsholdet skal vinde VM, for at rejsen til Qatar er en succes.
Yderligere 6,6 procent svarer, at de vil betegne slutrunden som en succes, hvis holdet når finalen og taber.
For 17,8 procent af befolkningen vil VM være en succes, hvis endestationen er semifinalen, som var tilfældet ved sommerens EM-slutrunde, hvor danskerne tabte til England.
23,3 procent af danskerne vil definere slutrunden i Qatar som en succes, hvis holdet kæmper sig frem til kvartfinalen og ryger ud.
For 6,5 procent af danskerne vil det være tilstrækkeligt at nå ottendedelsfinalen, mens 1,3 procent kalder et exit efter gruppespillet for en succes.
33 procent af de adspurgte i Voxmeter-undersøgelsen har svaret "ved ikke".
Undersøgelsen er foretaget fra 26. til 29. oktober blandt 1001 nationalt repræsentative respondenter.
Fodboldlandsholdet runder i disse dage VM-kvalifikationen af med kampe mod Færøerne, der venter fredag aften, og Skotland på mandag. Holdet er allerede sikret deltagelse ved VM.
Om Voxmeter-undersøgelsen:
Spørgsmål: Hvor langt skal det danske herrefodboldlandshold nå til VM-slutrunden i Qatar i 2022 for, at du synes, at det har været en succes? Det har været en succes, hvis ...
Holdet vinder VM: 11,6 procent.
Holdet når finalen og taber: 6,6 procent.
Holdet når semifinalen og ryger ud: 17,8 procent.
Holdet når kvartfinalen og ryger ud: 23,3 procent.
Holdet når ottendedelsfinalen og ryger ud: 6,5 procent.
Holdet må rejse hjem efter gruppespillet: 1,3 procent.
Ved ikke: 33,0 procent.