Ferietip fra Folketidendes rejseskribent.
SAS gør alt for at beholde pengene i egne lommer. Sådan kommenterer websitet Travel Trade Outbound en artikel om, hvordan flyselskabernes loyalitetsprogrammer håndterer coronakrisen.
I modsætning til de fleste andre luftfartsselskaber har SAS valgt ikke at gøre noget specielt for deres mange danske og øvrige fire millioner medlemmer af EuroBonus-ordningen.
Her opsparer medlemmerne points ved at flyve, bo på udvalgte hoteller, leje biler og så videre. Når man har optjent tilstrækkeligt med points, kan de bruges til at få en gratis flyrejse, hotelovernatning osv. eller gå på indkøb i SAS' online-shop.
De optjente points har dog en udløbsdato. Bruger man dem ikke før denne dato, er de tabt. Og mens hele rejselivet ligger stille under Covid-19, udløber mange passagerers points. Ifølge Travel Trade Outbound har SAS ikke alene nægtet at forlænge bonusperioden, selv om passagererne ikke kan bruge pointene i øjeblikket - selskabet har også sat et loft over, hvor mange point de ugentligt må handle for i SAS-shoppen og på den måde anvende points, der er ved at udløbe.