Frankrigs regering vil sætte Facebook under lup, efter en ung mand har drukket sig ihjel som følge af at have deltaget i en kæmpe fest annonceret på sitet.
Der skal være strengere krav om, hvilke fester det sociale netværk Facebook reklamerer med.
Det mener den franske regering, efter en 21-årig mand har drukket sig ihjel som følge af at have deltaget i en kæmpe fest annonceret på Facebook.
Den 21-årige mand faldt ned fra en fem meter høj bygning og døde senere på hospitalet af sine kvæstelser. Desuden havde han 240 milligram alkohol per 100 milliliter blod.
Den franske indenrigsminister, Brice Hortefeux, vil i næste uge drøfte emnet med repræsentanter fra andre ministerier, politiet og visse borgmestre.
Den tidligere borgmester i den by, hvor festen blev holdt, Nantes, opfordrer regeringen til at holde bedre styr med, hvilke fester Facebook reklamerer med.
- Vi kan ikke lade sådan noget passere. Dette er et nationalt problem, og det skal behandles på dette niveau, siger den tidligere borgmester Jean-Marc Ayrault.
Under og efter festen anholdt politiet 41 personer anklaget for narkohandel, offentlig fuldskab og vold.
Nantes har tidligere lagt grund til fester, der også har været annonceret på Facebook. Blandt andet i november hvor 38 af gæsterne blev indlagt til udpumpning.
/ritzau/dpa