AFSTEMNING: Et reklamespot for Victoria Milan, som har kørt på Radio SydhavsØerne, har vakt opsigt. Victoria Milan er nemlig et datingsite for folk, der ønsker en affære.
Gør livet levende – ha’ en affære. Sådan lyder en del af reklamespottet fra Victoria Milan, som indtil sidste søndag kørte på Radio SydhavsØerne.
Sitet, Victoriamilan.dk, er blevet lanceret som ’Nordens første datingsite for gifte og samboende, som ønsker en affære’. Og i Radio SydhavsØerne – samt i en lang række andre medier i øvrigt – har lytterne således kunne lægge øre til reklamen for det noget anderledes datingbureau.
- Er du i et fast forhold, og har du tabt gnisten. Er det længe siden, du har fået bekræftelse og opmærksomhed. Savner du nærheden og tiltrækningen, så prøv Victoria Milan, lokker reklamen blandt andet.
Ifølge Kim Nielsen, der er radiochef på Radio SydhavsØerne, er der da også flere, der har reageret på reklamen, som har kørt i tre uger.
- Radio SydhavsØerne har fået otte henvendelser fra lyttere, der gør opmærksom på deres holdning til hjemmesiden. Vi har selvfølgelig læst dem alle og har diskuteret emnet på radioen.
Ifølge Kim Nielsen er der blandt flere af henvendelser klager over, at radioen har valgt at bringe reklamen, som nogle synes er moralsk anstødelig. I den forbindelse understreger Kim Nielsen dog, at det ikke er Radio SydhavsØerne, der selv aktivt har valgt at bringe reklamespottet. Det tager en salgsorganisation i København sig nemlig af, fortæller han.
Samtidig tror Kim Nielsen også på, at folk godt kan høre, hvornår der er tale om en reklame.
- Der er en kraftig adskillelse mellem udsendelser og reklameblokke. I den forbindelse er vi jo kun budbringere, og vi tager for eksempel heller ikke stilling til, om reklamer for spillesider skal stoppes - de kan vel gøre folk ludomane, siger Kim Nielsen
Alligevel har radioen meddelt salgsorganisationen i København, at de gerne vil overveje det kraftigt, før en ny kampgane går i gang.
- Vi har bedt om, at der holdes igen med fremtidige kampagner for Victoria Milan, fordi vi gerne vil tage diskussionen med lytterne først – men ellers er planen, at næste kampagne muligvis kører i slutningen af maj, fortæller Kim Nielsen, der mener, at debatten, som sitet har skabt, kan bruges til noget konstruktivt.
- Vi tror på, at det faktisk kan være med til at skærpe folks opmærksomhed vedrørende utroskab, siger han.
Hvad mener du om ideen med et sådan site? Giv din mening til kende i tekstfeltet herunder.