Vi kan være meget trygge og tilfredse med vores præhospitale akutberedskaber i region Sjælland.
Borgerne i region Sjælland er meget tilfredse med det akutte forløb, når de ringer 1-1-2, og får hjælp med ambulancen. En undersøgelse gennemført i efteråret 2019 blandt patienter, som har fået sendt en akut-ambulance viser, at 96 procent svarer "godt" eller "meget godt" til deres samlede indtryk af forløbet. Kun 4 procent svarer "dårligt" eller "meget dårligt".
Mange af besvarelserne går på medarbejderne, der omtales som professionelle, tryghedsskabende, respektfulde, beroligende og lignende.
Der er ligeledes stor tilfredshed med hjælpen fra vagtcentralen, hvor det opleves, at den sundhedsfaglige medarbejder er imødekommende og forstår, hvorfor der ringes 1-1-2.
Jeg har netop oplevet akutberedskabet, da min ældste datter havde en slem faldulykke fra en trægynge. Min og min families oplevelse er fuldt i tråd med undersøgelsens resultater. Jeg kan tydeligt genkende, at vi har de bedste folk på opgaven til at sikre vores helbred, hvis vi kommer ud for en ulykke; professionelle, grundige, hurtige … ja, jeg er meget taknemmelig for indsatsen, som vores dygtige folk yder – både præhospitalt og på hospitalet.
John Wennerwald
Regions- og byrådsmedlem for Socialdemokratiet
Mosevænget 28
2680 Solrød Strand