- De er æstetisk flotte og handler om musikken og Dodekalitten, ikke så meget om øl, siger kunstner om Tak Rocks tv-reklamer.
KRAGENÆS Interessen var enorm, da bandet The Minds of 99 i august spillede koncert ved Dodekalitten, og værket får stadig stor eksponering.
Forleden kårede musikmagasinet Gaffa en billedserie fra koncerten, der kan ses på gaffa.dk, til årets tredjebedste, og i tv kører for tiden på flere kanaler reklamer fra koncerten, hvor værket tydeligt ses.
Kunstneren bag dette, Thomas Kadziola, er glad for opmærksomheden og er især tilfreds med det udtryk, reklamerne har fået.
- De er æstetisk flotte og handler om musikken og Dodekalitten, ikke så meget om øl. Man frygter, når man laver sådan en aftale om reklame, hvordan det fremstår, men jeg synes, det er utroligt flot, siger han.
Reklamen viser en række klip af Dodekalitten, hvor flere end 5.000 tilskuere troppede op.
- Det var perfekt med perfekt på, mener kunstneren og kalder det en folkefest.
Han er for længst tilbage ved arbejdet med stenene, hvor der for tiden arbejdes på den sjette af 12 sten. Kunstneren hugger sten 40 timer om ugen, og samme tid bruges med blandt andet fondsansøgninger.
- Det handler om at holde fokus og ikke juble før målstregen. Men det er klart, hvis jeg nogensinde har været i tvivl om, om folk ville projektet, så er den væk nu, siger han.