cookie-og-privatlivspolitik
Skoda Fabia

3

Billeder

Skoda Fabia
Foto: Bilsektionen.dk

Motor

Fabia er stadig i fin form

Minitest: Man føler sig straks hjemme bag rattet i Fabia, som med 1,0 TSI og DSG-gear er et ganske glimrende valg.




08. februar 2019 kl. 11:50 Af Bilsektionen.dk

Annonce
FAKTA
Pris: 192.900 kroner inklusiv ekstraudstyr
Køreklar vægt: 11290 kilo
Acceleration: 0-100 km/t 10,2 sekunder
Tophastighed: 195 km/t
Ydelse: 110 hk
Gear: Dobbelt-kobl. 7 trin
Maks. momemt: 200 Nm v. 2000 omdr./min,
Forbrug: blandet kørsel 20,8 km/l
CO2-udledning: 106 g/km

Det er en virkelig behagelig bil at køre rundt i. Bilens 1,0 TSI passer utrolig godt til bilen, og sammen med en DSG-automatgearkasse får du faktisk en af de mest velkørende biler i klassen. Desuden har vi en del ekstra-, komfort- og sikkerhedsudstyr, hvor en af delene som kombinerer alle de tre dele er den adaptive fartpilot, som også gør bilen til en vellykket pendlerbil til de, som måtte have det behov.

Infotainmentsystemet er også blevet opgraderet væsentligt, og i samspil med den opgraderede kabine er der indtryk af en helstøbt kabine, selv om ikke alle materialer føles lige eksklusive, hvad dog heller ikke er forventeligt i denne prisklasse.

Desværre er pladsen på bagsædet heller ikke så god som forventet. Den gode plads i bagagerummet på 530 liter er gået ud over knæpladsen til bagsædepassagererne, og det overraskede faktisk en smule på den negative side. Man kunne godt have lavet en løsning med bagsæder, hvor benpladsen kunne varieres.


Kører godt

Styretøjet er virkelig fint stemt af til bilen og sammen med en undervogn, hvor dæmperne hverken føles for hårde eller for bløde, oplever vi en rigtig god kørekomfort.

Det samme gælder, hvis du sætter gearvælgeren i sport, for så oplever du en mere frisk og underholdende udgave af Fabia med hurtigere speederrespons, og der kommer faktisk meget sjov ud af den lille 1,0 TSI-motor med 110 hk.

Vi var også meget imponeret over forbruget, som for vores vedkommende var på lige under 18 km/l trods en del frisk kørsel og bykørsel.

Skoda Fabia med det let opdaterede design, som byder på flere LED-detaljer, mere udstyr og muligheder for opkobling har gjort Fabia til en velkørende bil, som det vil være overordentligt let at vælge til.

Priserne starter ved 134.000 kroner, men vores udgave var oppe i 228.000, men så var det også med den lækre syv-trins gearkasse, et stort panoramatag, alufælge og alt i sikkerhedsudstyr.

Og så skal du sørge for at vælge Combi-udgaven, som koster 10.000 kroner ekstra i forhold til den femdørs version. '

Det eneste problem er, at når Fabia bliver så dyr, så nærmer den sig prisen for en veludstyret Ford Focus. Og så ved jeg altså godt, hvad jeg ville vælge.

Fabia FL Combi med den fine 1,0 TSI og 7-trins DSG kan dog fås fra 191.000 kroner, og så er prisen mere spiselig.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

Læserbreve

AF: JOHN WENNERWALD

Forbyd lattergas 18. august 2019 kl. 22.18

AF: BJARKE ROSENKILDE

I begrebsforvirringens golde favn. 18. august 2019 kl. 12.47

AF: LARS RASMUSSEN

Solceller omkring Grænge landsby 15. august 2019 kl. 18.53

AF: LEIF A. JENSEN

Stem, som I plejer og… 13. august 2019 kl. 18.53

AF: JOHN WENNERWALD

Den udødelige 11. august 2019 kl. 21.03

AF: LEIF A. JENSEN

Hold kæft, hvor det går,… 08. august 2019 kl. 09.08
Annonce i kategorien "Biler":
Annonce