cookie-og-privatlivspolitik
En otte meter båd som denne ProZero skal sejle personale ud til brobyggeriet i Storstrømmen.
En otte meter båd som denne ProZero skal sejle personale ud til brobyggeriet i Storstrømmen.
Foto: Privat

Nordfalsters avis

Både fra fynsk firma til broprojekt

Tuco Marine, Faaborg, leverer to både til brobyggeriet til dels offshore koordinering og sejle personale mellem land og brokonstruktionen.




06. januar 2020 kl. 12:00 Af Henning Kørvel

Annonce

Tuco Marine, Faaborg, skal levere to både til SBJV til byggeriet af den nye Storstrømsbro, nemlig en ProZero fuld kabine og en ProZero P-Top Crew Transfer Boat, der hver især er otte meter lange.

Fartøjerne leveres med dobbelt påhængsmotor for at sikre nem håndtering, fleksibilitet og nem vedligeholdelse. Bådene skal dels fungere som platforme for offshore koordinering og overføre personale til og fra brokonstruktionen ude i Storstrømmen.

- Vi er glade for, at SBJV I/S vælger at købe arbejdsbåde hos os. Det er det en bekræftelse på, at vores fartøjer er den rigtige løsning, og vores fokus på at designe og bygge de bedste arbejdsbåde har været rigtig. Dels understøtter konsortiets valg yderligere danske virksomheder som vores med omsætning og arbejdspladser, selv om konsortiet kunne handle ind internationalt, siger direktør Jonas Pedersen, Tuco Marine.

Marinus Meijer, ansvarlig for brobyggeriet offshore, fastslår, det er vigtigt med gode og stabile både til opgaven.

- Vi er afhængige af at kunne transportere mandskab frem og tilbage på Storstrømmen i to-tre år, og det er positivt, at leverandøren er dansk, mener han.



KOMMENTARER

Her kan du skrive en kommentar og deltage i debatten. Den må gerne være livlig og skarp, men hold dig til emnet og skriv med respekt for andre og i en god tone. Redaktionen forholder sig retten til at slette indlæg, der ikke lever op til vores retningslinjer, som du kan læse her.

Tilmeld dig nyhedsbrevet

Modtag nyheder hver dag kl. 12

Se eksempel på tidligere nyhedsbrev her

MEST LÆSTE