Annonce
Indland

Tusindvis brokker sig over rejsekortet

Arkivfoto Foto: Anders Knudsen

Knap 500 om dagen har kontaktet Rejsekortets kundecenter, fordi de enten vil klage, har haft bøvl med kortet, eller fordi de simpelthen er forvirret og mangler vejledning.

Om under tre måneder bliver tusindvis af rejsende stavnsbundet til rejsekortet, når det til februar er slut med at købe klippekort til metro, tog og busser.

Men på trods af at det famøse kort efterhånden har flere år på bagen, så kører det langt fra på skinner, skriver Ekstra Bladet.

Ekstra Bladet har fået indsigt i de hyppigste skriftlige og mundtlige henvendelse til Rejsekortets kundecenter fra juli til september i år. Her afsløres det, at 43.475 rejsende i perioden kontakter kundeservice, fordi de enten vil klage, har haft en eller anden form for bøvl med kortet eller, fordi de simpelthen er forvirret og mangler vejledning.

Det svarer til knap 500 om dagen - og i Forbrugerrådet er man bekymret over, at der fortsat er så store problemer med det kort, som er tiltænkt rollen som det primære billetsystem til offentlige transportmidler herhjemme.

- Hvis disse tal er korrekte, bekræfter det opfattelsen af, at brugerne oplever udbredte og talrige problemer med rejsekortet, der på mange måder er indrettet til ulempe for brugerne og til fordel trafikselskaberne, siger seniorrådgiver Asta Ostrowski.

- Derfor må selskaber og politikere få gennemanalyseret samtlige problemer med rejsekortet og tage initiativ til at få dem løst. Målet er nemlig, at det skulle være enkelt og brugervenligt, siger hun til Ekstra Bladet.

Direktør i Rejsekort A/S Bjørn Wahlsten mener, at det generelt går fint med kortet:
- Hvis man sætter det op mod antallet af rejser, der er foretaget, så hver gang, der er foretaget 100, så er vi nede på 0,8 kundekontakter, og det ser man altså ikke andre steder i den kollektive trafik, siger han.

Bjørn Wahlsten erkender dog også, at der er plads til forbedringer:
- Når du har et produkt, hvor 60 procent af brugerne anbefaler det til andre, så synes jeg godt, man kan sige, at kunderne har taget godt i mod rejsekortet. Det betyder ikke, at der ikke er ting, vi arbejder på at forbedre. For det er der, men generelt har folk taget godt i mod det, siger han.

Annonce
Annonce
Lolland

TO SOGNE LÆGGES SAMMEN EFTER PRÆSTESTRID

Annonce
Kultur

STJERNE-DIRIGENT OG BIGBAND INDTAGER BY

Annonce
Forsiden netop nu
Guldborgsund

TO BOLIGBLOKKE SKAL RIVES NED

Rejsegilde

NY STADIONHAL BLIVER DYRERE END VENTET

Gaslækager

ENERGISTYRELSEN: OVER HALVDELEN AF GASSEN ER UDE AF RØRLEDNINGER

Energikrise

FJERNVARMEKUNDER KAN ÅNDE LETTET OP

Gaslækager

RUSLAND VIL HAVE SAG OM GASLÆKAGER TAGET OP I FN'S SIKKERHEDSRÅD

Energikrise

JULESTJERNERNE LYSER KUN I FÅ TIMER

Gaslækager

MYNDIGHEDER INDKALDER TIL BRIEFING OM GASLÆKAGER ONSDAG - FØLG LIVEBLOG

Lolland

SNART KAN DU KOMME I INFRARØD SAUNA

Royalt

PRINS JOACHIMS BØRN MISTER PRINSESSE- OG PRINSETITLER

112

UNG BUTIKSTYV STAK AF, FØR POLITIET NÅEDE FREM

112

FORMODET FALSK BANKMAND ANHOLDT

Lolland

TRYKKET STEMNING: LILLE PLEJEHJEM TRUET AF LUKNING

Indland

SOL OG VIND SKAL HJÆLPES PÅ VEJ MED MIDLERTIDIGE ELMASTER

Annonce
Håndbold

NFH FORLÆNGER MED CHEFTRÆNEREN

112

STOPPET MED 1.700 KILO I OVERLÆS AF GRØNTSAGER

Guldborgsund

LOKAL MINKAVLER VIL IKKE HAVE DYR I BURENE IGEN

Lolland

SKEPTISK BYRÅD GODKENDTE PARTNERSKABSAFTALE

Guldborgsund

ÆLDRE SAGEN SØGER FLERE SKOLEVENNER

Erhverv

DANSKE NETBUTIKKER MANGLER MÆRKNING AF FARLIGE VARER

112

MAND FUNDET DØD I HAVNEBASSIN

Gasledning til LF

SELSKAB KLAPPER I OM GASLEDNINGEN

Annonce
Annonce