Lolland-Falster har, bl.a. via Business LF, nogle rigtig gode tiltag i gang for at brande vores dejlige område. Jeg er overbevist om, at skal vi løfte Lolland, så skal vi have hele Lolland med og vi må alle bidrage. Mange mennesker uden for Lolland-Falster nævner udelukkende Lolland som et faldefærdigt område uden udvikling, hvilket vi jo er mange, der godt ved er langt fra sandheden. Men brandingaktiviteterne skal følges op af handling. Ikke kun af Business LF og kommunerne, men også af os borgere og af virksomhederne. Derfor bliver jeg ærgerlig, når jeg kører igennem Nakskov og ser to store rustne siloer ved vores sukkerfabrik. Jeg er sikker på, at hvis en landsdækkende avis skulle lave en artikel om Nakskov i dag, så kunne siloerne være gode billeder til artiklen, da de vil give præcis det billedet som mange medier og mennesker fra andre dele af landet har af vores egn, nemlig faldefærdige bygninger og et samfund i afvikling. Det er vi ikke!!! Men det ændrer ikke på at siloerne absolut ikke pynter på billedet af Lolland og hjælper ikke på den oplevelse potentielle tilflyttere, virksomheder og turister får af Lolland. Vi bliver alle sammen nødt til at bidrage til en positiv udvikling af vores område, uanset om det er i by- eller landdistrikterne. Det er dejligt, at Nordic Sugar i år investerer mange penge i optimering af fabrikken i Nakskov og mit håb er, at der kan blive lidt penge tilbage til at forskønne siloerne til gavn for Nakskovs visuelle udtryk. Vi bør alle bidrage til at brande Lolland!
Med venlig hilsen
Heino Knudsen
Byrådskandidat
Socialdemokraterne Lolland
Solsikkevej 23
4900 Nakskov