Aller-koncernen med Se & Hør som flagskib vil tjene flere penge over nettet. Koncernen omlægger sin netstrategi.
Bladkoncernen Aller vil tjene flere penge over internettet. Salget af trykte blade og magasiner er ikke det eneste saliggørende i fremtiden.
Fremover skal der satses benhårdt på de sites, der ikke bare giver trafik, men som også kan levere indtjening, skriver koncernen i en pressemeddelelse.
Aller Media ændrer sin digitale strategi og vil satse mere på de netsider, hvor trafikken kan omsættes til indtjening.
Fremover vil de mange forskellige sites i Aller Netværk få klart definerede positioner. Nogle sites vil være klassiske indholdssites med annoncepotentiale, mens andre sites vil blive rene shoppingsites eller såkaldte funktionssites, oplyser Aller.
De pågældende funktionssites kan være indgang til Aller Medias store arkiver inden for f.eks. madopskrifter og aktuelle tv-guides.
- Vores oprindelige strategi om at satse på flere digitale indtægtskilder end bannerannoncer har vist sig at være rigtig, og det er den udvikling, vi nu følger op med endnu større fokus på indtjeningskilderne, siger kommercieldirektør Jesper Ulsø.
Vi har investeret betydelige ressourcer i det digitale område i løbet af de sidste år og har opnået gode resultater, siger han .
Der er ikke nogen fyringsrunde i udsigt i Aller-koncernen, men omvendt kan Jesper Ulsø ikke afvise, at de nye tider kan resultere i nedskæringer i medarbejderstaben.
/ritzau/