Den danske bryggerikoncern Carlsberg har betalt mellem 225 og 250 millioner for at blive sponsor for EM i fodbold.
Når EM i fodbold sparkes i gang i Ukraine og Polen i 2012 er den danske bryggerikoncern Carlsberg igen en af sponsorerne.
Bryggerikoncernen betalt mellem 225 og 250 millioner kroner for at blive sponsor. Det skriver epn.dk
Betalingen for rettighederne er på nogenlunde samme niveau som det seneste mesterskab fra 2008 i Schweiz og Østrig. Koncernen regner dog med at bruge endnu flere penge end tidligere på fanparker, bandereklamer og på at aktivere sponsorskabet rundt om i verden.
- Det har været dyrt, men ikke dyrere end at vi stadig synes, at det er en fornuftig investering, siger direktør Keld Strudahl, der er Carlsbergs internationale sponsorchef, til epn.dk.
Keld Strudahl vil vanen tro ikke oplyse kontraktbeløbet, men ifølge Jyllands-Postens oplysninger var åbningsprisen fra det europæiske fodboldforbund, Uefa, på 250 millioner kroner. Den endelige pris er så blevet forhandlet, og det gør det svært at sætte det nøjagtige beløb på.
Carlsberg har været sponsor ved EM i fodbold siden 1988. Normalt har koncernen skrevet kontrakt med Uefa for to mesterskaber ad gangen.
Men bryggeriet valgte denne gang at nøjes med ét enkelt, fordi man under forhandlingerne endnu ikke vidste, hvor mesterskabet i 2016 skulle afholdes.
Frankrig er sidenhen blevet udnævnt til EM-vært i 2016.
/ritzau/