Annonce
Erhverv

Coronakrisen har givet stor kundefremgang hos Nemlig.com

Nemlig.com har haft stor kundefremgang i første halvdel af 2020, hvor coronakrisen har fået flere til at handle online. (Arkivfoto) Foto: Nemlig.com/Ritzau Scanpix

Antallet af nye kunder er mere end fordoblet hos Nemlig.com i første halvdel af 2020.

Da coronaudbruddet for alvor ramte Danmark i marts, blev det pludselig ekstra populært at handle sine dagligvarer online.

Det kan man skrive under på hos onlinesupermarkedet Nemlig.com, der i årets første seks måneder har haft en markant kundefremgang.

Sammenlignet med de første seks måneder af sidste år er antallet af kunder på Nemlig.com i år steget med 60 procent.

Dertil er antallet af nye kunder mere end fordoblet, da det er steget med 108 procent.

Den store aktivitet betyder, at omsætningen hos Nemlig.com er vokset med over 50 procent i første halvdel af i år i forhold til samme periode sidste år.

- Når vi kigger tilbage på det forgangne halvår, så er det en rigtig flot udvikling i et dagligvaremarked, hvor kunderne ikke nødvendigvis skifter indkøbsvaner.

- Som virksomhed har vi skubbet på udviklingen for at sikre, at flest mulig kunder også fik en bedre service ved at handle dagligvarer online, siger Mikkel Pilemand, kommerciel direktør i Nemlig.com.

I første halvdel af året er Nemlig.com begyndt at levere til et større område af Danmark.

Samtidig er sortimentet af varer blevet større, og der pakkes nu hele døgnet rundt for at sikre hurtigere og mere fleksibel service.

Det tiltaler mange af de nye kunder, forklarer Mikkel Pilemand.

For at kunne håndtere det stigende antal opgaver under coronakrisen valgte Nemlig.com at ansætte omkring 500 nye medarbejdere.

Langt størstedelen af de nye medarbejdere er stadig ansat i selskabet, fordi der fortsætter med at være stor travlhed, fortæller direktøren.

- Vi holder et meget højere aktivitetsniveau, end vi tidligere har haft, så der er godt gang i den, og vi regner også med, at det kommer til at fortsætte fremadrettet, siger Mikkel Pilemand.

Nemlig.com tilbyder et bredt sortiment af dagligvarer, som ud over forskellige mad- og drikkevarer også tæller blandt andet rengøringsmidler.

Selskabet sælger også måltidskasser, der består af færdige måltidsløsninger.

Også måltidskasserne har været populære i første halvdel af 2020, hvor salget er vokset med mere end 60 procent i forhold til samme periode sidste år.

  • Nemlig.com
    Nemlig.com har haft stor kundefremgang i første halvdel af 2020, hvor coronakrisen har fået flere til at handle online. (Arkivfoto) Foto: Nemlig.com/Ritzau Scanpix
Annonce
Guldborgsund

René fordobler overskuddet

Erhverv

Scandlines skifter ud i direktionen: Her er de nye navne

Annonce
Annonce
Guldborgsund

René fordobler overskuddet

Politik

Lollik bliver spidskandidat

Lolland

50.000 træer og buske plantes: Ny skov indvies

Indland

86.000 danskere er afhængige

Dølle

Politiet opfordrer før Dølle: - Lad være med det

Guldborgsund

Helt vildt: Lokal forestilling nomineret til landets største teaterpris

Dølle

Claus gjaldede: Er I liderlige? Og endte på landsdækkende tv

112

Snuppet med stor mængde narko: Skjult i hemmelige rum i bilen

Politik

Dansk minister afbryder 1. maj-tale

Sport

NFH-semifinalemodstander fundet

Guldborgsund

Kampfly spottet over Falster: Her er forklaringen

Erhverv

Scandlines skifter ud i direktionen: Her er de nye navne

Lolland

Ingen parterapeut: Minister afviser at løse byrådskrise

Indland

Ung kvinde løsladt i mørklagt terrorsag

Guldborgsund

Fagforeninger på 1. maj: Vi drukner i vores egen succes

Annonce
Annonce
Sport

Chok dagen efter semifinaleplads: NFH skal have ny træner i 2025

Lolland

Utæt pakning stopper færge

Sport

Langt fra dansk rampelys har Mike fra Maribo høstet store trofæer

Indland

Derfor hyler sirenerne i dag

Refa

Erkender skralde-brøler: Men borgerne hænger på regningen

Indland

Brand i skib i Køge: Nu kan borgere færdes frit

Sport

Overrasket Kielstrup efter drama:  - For fanden da. Vi er i semifinalen