Flere kampagnetilbud og en aggressiv markedsføring skal gøre det billigere at køre i tog med DSB i fremtiden.
Det skal være billigere at køre i tog. DSB lover flere kampagnetilbud og en aggressiv markedsføring, der skal sikre billigere togbilletter i fremtiden.
- Vores gennemsnitspris er faldet, så det er allerede billigere at køre med tog, og det bliver stadigt billigere, siger Søren Eriksen, administrerende direktør hos DSB.
DSB vil øge antallet af de såkaldte orangebilletter. Det er, ifølge organisationen, med til at gøre det billigere for kunderne at lade bilen stå hjemme og i stedet tage toget.
- Vi vil være mere aggressive i vores prissætning. Særligt flere orangebilletter, mange kampagnetilbud og en mere utraditionel markedsføring vil skabe en større mulighed for at komme med toget til en billigere pris, siger Søren Eriksen.
Det er ikke kun DSB's kunder, som får gavn af de mange kampagnetilbud, som man i fremtiden kan få fingrene i. Også DSB vinder på det.
- Det er en god forretning for os. Specielt når vi sælger et sæde, der ellers ville stå tomt. Derudover får vi måske flere kunder, der ikke normalt vil køre med tog, og det er jo rart, siger direktøren.
DSB kunne tirsdag præsentere en stigning i antallet af passagerer. Omkring 98 millioner passagerer tog med DSB i første halvår af 2010. Det er tre procent flere end i samme periode sidste år.
/ritzau/