Nu er alle tvivlsspørgsmål og retssager endeligt afklaret.
Det nåede næsten at blive “sølvbryllup” for alle parter i sagen - og de er mange. For eksempel 462 simple kreditorer.
Dertil kommer stort set alle tænkelige retsinstanser, revisorer, advokater og mange andre. Det drejer sig om konkurs-sagen mod GT Linien A/S, der sejlede mellem Gedser og Travemünde.
Ved midnat natten mellem den 17. og 18. februar 1987 standsede det privatejede rederi GT Linien A/S betalingerne.Efterfølgende blev rederiet taget under konkursbehandling. Og den har stået på siden.
Nu er det slut: Skifteretten i Nykøbing har godkendt det endelige regnskab her mere end 24 år efter, at sagen tog sin begyndelse. Og kreditorerne - hvoraf nogle i sagens natur er erstattet af arvinger eller nye firmaejere - får nu oven i købet endda lidt flere penge af deres tilgodehavender.
Det har de skam fået før: I 1994 kom der en mindre udlodning (10 procent af tilgodehavenderne) til de mange kreditorer.
I 2008 fulgte yderligere 12 procent. Nu kommer så de sidste penge fra boet, hvor det helt præcist er blevet gjort op, at de simple kreditorer får 26,2443 procent af deres penge.
Når behandlingen af konkurssagen er løbet op i så helt usædvanligt mange år, skyldes det en række forhold. En af de afgørende faktorer har været et net af retssager i forbindelse med GT Liniens betaling for brug af havnen i Gedser.
Men nu er det endelige bo altså gjort op, og bobestyreren hos advokatfirmaet Horten, Steen Klein, kan lægge den helt usædvanlige sag fra sig.