Annonce
Erhverv

H&M fortsætter eksklusivt og hypet designsamarbejde

Svenske Hennes & Mauritz vil gentage succesfuldt designsamarbejde til efteråret. Denne gang med Kenzo.

De seneste år har den svenske tøjgigant Hennes & Mauritz haft stor succes med at arbejde sammen med designere fra verdens mest eksklusive modehuse.

Også i år skal et internationalt designnavn kaste stjernestøv over stangtøjsgiganten, og det bliver det franske modehus Kenzo, oplyser H&M i en pressemeddelelse.

- Vi vil tænke stort, flytte grænser og sprede Kenzos positive energi til alle i verden gennem samarbejdet med H&M, siger Carol Lim og Humberto Leon, kreative direktører i Kenzo, i en fælles udtalelse.

De senere år har kunder blandt andet ligget i kø foran Hennes & Mauritz' butikker for at få først fat i designtøjet. Også i Danmark.

Senest lavede H&M en kollektion i samarbejde med modehuset Balmain, mens det tidligere har været navne som Alexander Wang, Isabel Marant og Versace.

Samarbejdet er populært, fordi det kan opfylde modebevidste forbrugeres designdrømme, uden at de skal betale tusindvis af kroner for tøjet, siger Chris Pedersen, modevært på DR K.

- Man får pludselig et stykke tøj med hjem, som man ellers aldrig ville have mulighed for, siger Chris Pedersen.

Og det er samtidig smart for både modehus og lavpris-tøjkæde.

- Når H&M samarbejder med designere som Karl Lagerfeld, Stella McCartney, Balmain eller nu Kenzo, så er det et match made in heaven. Designerne vil gerne ud til flere forbrugere, og H&M har et kæmpe markedsføringsapparat, siger han.

- Samtidig blåstempler det H&M, når de store luksusbrands har lyst til at samarbejde med dem.

Tøjet fra Kenzo, der er kendt for stærke farver og mønstre, kommer til salg i butikkerne og på nettet 3. november 2016.

Chris Pedersen forventer dog ikke helt så mange unge mennesker i soveposer foran H&M-butikkerne, som da Balmain-kollektionen kom i november 2015.

- Hvor Balmain er luksus og bling-bling, er Kenzo mere cool. Det appellerer til en anden målgruppe, siger Chris Pedersen, som understreger, at modehuset passer godt til samarbejdet med H&M.

- Kenzo er et gammelt modehus, som var ret afdanket for nogle år siden og kendt for vilde print og eksotiske farver. Men så ansatte de et nyt designpar, som kom fra en af de hippeste designbutikker i verden, Opening Ceremoni i New York, siger Chris Pedersen, modevært på DR K.

Annonce
Erhverv

Scandlines sætter passagerrekord - men resultatet falder

Annonce
Annonce
Sport

- Hold da op! Det er den største sensation i nyere tid

Sport

NFH gjorde det fandme!!!!!! Leverede miraklet og er i DM-finalen

Sport

Mulle kunne ikke stå på benene: - Jeg havde ikke regnet med en skid

Politik

SF kan blive kongemager eller ligegyldig efter EU-valg

Lolland

- Kommunen skubber ansvaret væk, og lægger det over på de frivillige

Sport

Manden bag miraklet: - Jeg kniber mig i armen

Guldborgsund

Undrer sig over helt nye detaljer i brev

Sport

Uforstående Nolsøe: Alle havde jo dømt os ude på forhånd

Knuthenborg

I overskud i København: Nu får Knuthenborg glæde af dem

Udland

Premierminister udsat for attentat: Stadig i alvorlig tilstand

Musik

Nægter at have truet: Udsmidt deltager afviser alt

Sport

Keeper reddede Nykøbing FC kort før tid

Falster

Vakte opsigt på Falster: Nu bekræfter de vildt fund

Guldborgsund

Kendt bageri skifter navn: Det skal det hedde

Boksning

18-årige Cecilie overbeviste

Annonce
Annonce
Nykøbing

Stort galleri: Elevernes imponerende galla-ankomst

Lokal nyt

Efter lønfusk for millioner: Bemærkelsesværdig ændring møder kritik

Lokal nyt

Advarer før pinsen: Tænk jer om

Indland

Jagtulykke koster 53-årig mand livet

Sport

Ljungquist med KO-sejr i eget stævne

Vejret

Weekenden bliver varm men slutter for en landsdel med byger

112

Anklager vil have betjent straffet for udrykning med 200 km/t