Annonce
Indland

Utilfredshed udløser tredje bod til udskældt rederi

Færgepassagerers utilfredshed med blandt andet kiosk, cafeteria og restaurant udløser ny bod til Molslinjen.

Utilfredshed med færgebetjeningen af Bornholm udløser en ny bod til Molslinjen.

Det er tredje gang, at rederiet får en bod, efter at Molslinjen for et år siden begyndte at sejle til og fra Bornholm.

Utilfredsheden, der udløser en bod på 101.291,20 kroner, går blandt andet på udvalget af varer i kiosk, cafeteria og restaurant på færgen.

Det er ikke tilfredsstillende, mener transportminister Benny Engelbrecht (S).

- Det er vigtigt, at kunderne er tilfredse med sejladsen på Bornholm, og derfor mener jeg også, at vi skal handle kontant, når vi i den seneste måling kan konstatere, at passagerne er utilfredse med visse dele af færgebetjeningen, siger Benny Engelbrecht i en pressemeddelelse.

Transportministeriet har to gange tidligere opkrævet en bod fra Molslinjen på henholdsvis 200.000 kroner og 1,3 millioner kroner.

Jesper Maack, kommunikationschef hos Molslinjen, siger, at rederiet arbejder på at indfri kundernes forventninger.

- Vi bliver målt på fem målepunkter af ministeriet. Og på et ud af de fem punkter falder vi uden for skiven. Derfor får vi en bod, og det er vi selvfølgelig ikke tilfredse med, siger han til Ritzau.

Det er ifølge Jesper Maack i særdeleshed vareudvalget i en taxfree-shop, som vækker utilfredshed blandt kunderne.

- Det er noget, vi kommer til at gøre noget ved, siger han.

Han oplyser, at rederiet har haft en kommunikation med ministeriet, da man ikke mener, at taxfree-shoppen er omfattet af kontrakten.

Men meldingen fra ministeriet er ifølge kommunikationschefen, at shoppen er omfattet.

- Derfor er vi selvfølgelig interesseret i at gå gjort shoppen tilfredsstillende for alle vores kunder, siger han.

Spørgsmål: Det her er den tredje bod, I får. Hvor tæt er I på målet om at skabe tilfredse kunder?

- Umiddelbart tænker jeg, at vi er meget tæt på. Vi kan se, at kundetilfredsheden især hen over august har været kraftigt stigende.

- Vi lytter til bornholmerne og gør noget ved de her ting, og så håber og tror vi på, at vi nærmer os en o.k. kundetilfredshed på Bornholm, siger Jesper Maack.

Målingen af kundetilfredsheden sker hvert halve år.

Annonce
Indland

86.000 danskere er afhængige

Indland

Ung kvinde løsladt i mørklagt terrorsag

Annonce
Annonce
Guldborgsund

René fordobler overskuddet

Politik

Lollik bliver spidskandidat

Lolland

50.000 træer og buske plantes: Ny skov indvies

Indland

86.000 danskere er afhængige

Dølle

Politiet opfordrer før Dølle: - Lad være med det

Guldborgsund

Helt vildt: Lokal forestilling nomineret til landets største teaterpris

Dølle

Claus gjaldede: Er I liderlige? Og endte på landsdækkende tv

112

Snuppet med stor mængde narko: Skjult i hemmelige rum i bilen

Politik

Dansk minister afbryder 1. maj-tale

Sport

NFH-semifinalemodstander fundet

Guldborgsund

Kampfly spottet over Falster: Her er forklaringen

Erhverv

Scandlines skifter ud i direktionen: Her er de nye navne

Lolland

Ingen parterapeut: Minister afviser at løse byrådskrise

Indland

Ung kvinde løsladt i mørklagt terrorsag

Guldborgsund

Fagforeninger på 1. maj: Vi drukner i vores egen succes

Annonce
Annonce
Sport

Chok dagen efter semifinaleplads: NFH skal have ny træner i 2025

Lolland

Utæt pakning stopper færge

Sport

Langt fra dansk rampelys har Mike fra Maribo høstet store trofæer

Indland

Derfor hyler sirenerne i dag

Refa

Erkender skralde-brøler: Men borgerne hænger på regningen

Indland

Brand i skib i Køge: Nu kan borgere færdes frit

Sport

Overrasket Kielstrup efter drama:  - For fanden da. Vi er i semifinalen